Biermaxx CO2 tab

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Besvar
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Hej, har en biermaxz (brugt) som piber når jeg tænder CO2, åbner jeg låget og trykker på bagerste dims/ventil som sikre co2 til øl stopper det... Lader jeg det stå taber både øl og patron alt tryk...

Nogen som har løsning? Tænker gummiring på den "hane" der går til CO2 men sidder på tønde???


Sent from my iPhone using Tapatalk
StevenN
Indlæg: 478
Tilmeldt: 15. nov 2014, 16:32
Geografisk sted: Lundby

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af StevenN »

tro ikke det er din beerbong du skal kigge til men vis du skiller beermaxxen ad så kan du se en slange som køre op til der hvor du styre trykker det er sikkert der den er utæt har haft det samme problem og det var der det var for mig så skift den og giv den lidt beerfedt så skulle den køre igen
Øl skal nydes og brygges med kærlighed :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

StevenN skrev:tro ikke det er din beerbong du skal kigge til men vis du skiller beermaxxen ad så kan du se en slange som køre op til der hvor du styre trykker det er sikkert der den er utæt har haft det samme problem og det var der det var for mig så skift den og giv den lidt beerfedt så skulle den køre igen
Prøver et skille den ad, men ikk helt sikker på hvad du mener... Var det synligt?


Sent from my iPhone using Tapatalk
StevenN
Indlæg: 478
Tilmeldt: 15. nov 2014, 16:32
Geografisk sted: Lundby

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af StevenN »

ja du kan eventuelt tage kassen af så kan du se en klar slange som er tilsluttede din regulator så kan du prøve at køre lidt co2 igennem den.
men ellers kan jeg måske komme forbi dig og kigge på det vis du ikke kan finde det jeg arbejder inde i nærheden af dig lige på
Øl skal nydes og brygges med kærlighed :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Jeg giver det er skud, dog stoppede piveri når jeg trykkede ned - så har også den runde pakning/ring mistænkt... Lyder det kendt?
Piveriet blev logisk tydeligere jo mere tryk der kommer på...
Vedr. Arb så tænker du på Sydhavnen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Men syntes det gjorde en markant forskel på øllets skum jf. Med de flasker jeg har drukket af den... Mere blidt og fyldigt - så ville være lækkert at få den til at virke! Og cornelius osv. Er blevet et step der nok klart må tages på et tidspunkt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
StevenN
Indlæg: 478
Tilmeldt: 15. nov 2014, 16:32
Geografisk sted: Lundby

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af StevenN »

nogle gange jeg arbejder for ncc asfalt så er lidt over det hele så vis du ikke selv få det løst vil jeg da gerne kigge forbi og fikse det for dig
Øl skal nydes og brygges med kærlighed :-)
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Hmm har nu kigget på den igen, og der var stadig tryk på patron da jeg skruede den af... En del faktisk... Og hvis jeg sætter ny på siger den intet og når jeg trykker på ventil kan jeg fint justere tryk med knap... Så utæthed må være pakning, der sidder rundt om den der går til kulsyre fra hane - virker det ikk logisk?
Og hvor køber man en ny pakning...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Jeg tænker en medalje er på sin plads.... Af frygt for at ødelægge er rør ned i øl ikk skruet nok fast.... Spændt godt efter og nu piver den ikk rigtig mere, så tændt maskinen igen for se om det holder... Øllet er dog blevet godt fladt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Biermaxx CO2 tab

Indlæg af Thage »

Spm. Hvordan jeg bedst bekræfter det.... Nu fik jeg da tømt en patron på alm. Maner.... Overvejer at smide øllet igennem sodastream og se om det virker... Evt. Bare med 5 ltr vand med bobler...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"