Nyt Bryglaug i det midtjyske...

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Besvar
Brugeravatar
birch-nielsen
Indlæg: 210
Tilmeldt: 6. mar 2014, 20:02

Nyt Bryglaug i det midtjyske...

Indlæg af birch-nielsen »

Ærede Medbryggere,

Jeg har - ok..ret omkostningsfrit - valgt at starte en (FB) gruppe kaldet "Brande Haandbryggerlaug af 2015" Jeg ved naturligvis godt at det decimerer de fleste herinde fra - evt. i kødeligt omfang - at være tilstede. Men jeg har længe efterlyst medbryggere - via Fjæset - i min by og omegn - 7330 Brande - uden at få een eneste reaktion??!! Jeg valgte så at prøve at booste opslaget, og så begyndte der at ske noget, omend man jo kravler før man går! Men nu lader det til at vi har fået hul på bylden :-) Den første medbrygger jeg fik kontakt med, var ligeså paf som undertegnede over at vi ikke var/er flere hjemmebryggere i det midtjyske, men som han sagde så havde han ikke skænket det en tanke da han selv var i et andet bryglaug (Baggaardens Bryglaug i Holstebro....og som en lille ekstra lille kuriositet viser det sig, at han søreme er gift med en kusine til en gammel barndomskammersjuk af min -der startede Baggaardsbryggeriet, og som idag er brygmester på Nibe bryghus)

Så alt i alt tror jeg vi har fået en fin start. Det er naturligvis op ad bakke når man skal starte noget op, men hvor der er hjemmebryg er der glade mennesker, og alle er naturligvis velkommen til at frekventere vores nye laug, som er en åben gruppe. Hvis man ønsker at blive medlem af gruppen, så er det mere kompliceret, da man så først skal være "venner" med undertegnede (og det er helt sikkert undertegnedes manglende FB-kundskab, men jeg kan ikke finde ud af at tilføje interesserede uden at de står på min venneliste) Men skidt da også med det...bare vi hygger os? :-)
Mvh Folke

Funnelweb Brewing - Just A Little More Bite!
Ehrnberg
Indlæg: 104
Tilmeldt: 24. mar 2013, 09:02

Re: Nyt Bryglaug i det midtjyske...

Indlæg af Ehrnberg »

Hej :) Det lyder rigtig hyggeligt.



Jeg er selv startet med bryggerierne for snart præcist et år siden, og har i løbet af året brygget 7 bryg må det være :)



Det er en fantastisk hobby, og også en meget social hobby. Jeg vil gerne lurer på din facebookside, så hvis du vil sende en venne anmodnig afsted til Kasper Ehrnberg Mikkelsen, så vil jeg gerne deltage lidt i gruppen :)
Brugeravatar
Dntb1985
Indlæg: 503
Tilmeldt: 4. sep 2015, 02:58
Geografisk sted: Viborg

Re: Nyt Bryglaug i det midtjyske...

Indlæg af Dntb1985 »

MidtJylland?! [WINKING FACE] jeg blev lige glad da jeg læste overskriften da jeg selv bor i Viborg ( midtJylland ;) ). Håber det går godt med bryggeriet. [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Grainfather
In your face! Brewery
Brewed in a kitchen near you
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"