vedr. "SVANEN"

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
elkjr

vedr. "SVANEN"

Indlæg af elkjr »

kan der bruges "forkromet" bløde kobberrør, ....eller skal jeg bare satse på alm bløde kobberrør ..har en pris på ca.54,- kr for 12mm og ca. 47,- for 10mm pr meter hos VVS-Eksperten.dk
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

Jeg har lavet 2 nu og seriøst... JEG ER SOLGT! Fantastisk stykke værktøj!! hehe... Det er det alm. bløde kobberrør du skal bruge. Jeg købte lige 3 meter 10mm i dag og det passer perfekt til min nye 70l tyskergryde :)
elkjr

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af elkjr »

...jeg køber noget rør på mandag ....men det er kun til en 27 L el-gryde og så laver jeg en til en alm.gryde på 19 L.....
(kan i fremtiden kun "magte at brygge max.20 L bryg pga.en rygsygdom som bliver værre med tiden)
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

elkjr skrev:...jeg køber noget rør på mandag ....men det er kun til en 27 L el-gryde og så laver jeg en til en alm.gryde på 19 L.....
(kan i fremtiden kun "magte at brygge max.20 L bryg pga.en rygsygdom som bliver værre med tiden)
har også lavet en til elgryde (lidl) ofg der brugte jeg 2 m.
Bastiandk
Indlæg: 26
Tilmeldt: 26. okt 2011, 09:28
Geografisk sted: Boeslunde

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Bastiandk »

Må jeg lige spørge hvad det er ?
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

Bastiandk skrev:Må jeg lige spørge hvad det er ?
http://www.winemanager.com/slarsen/Beer" onclick="window.open(this.href);return false; ... lterSystem
Christian Bonde
Indlæg: 394
Tilmeldt: 31. aug 2010, 22:10
Geografisk sted: Holsted - Sydjylland

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Christian Bonde »

kobberrør til en hjemmeside rod/fil lagering, den var ny :-)
elkjr

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af elkjr »

..har købt 5 m kobberrør pris ca. 300,- kr ....har bukket og bøjet i hånden, noget der ligner 2 stk "Svanen"
en til el-gryde 27 L og en til alm. gryde 19 L..har boret ca. ½-delen af hullerne på den en svane...
prøver det hele af i næste uge (kun i vand) med solar-pumpe , mangler lidt dele som kommer med posten tirs/onsdag
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

elkjr skrev:..har købt 5 m kobberrør pris ca. 300,- kr ....har bukket og bøjet i hånden, noget der ligner 2 stk "Svanen"
en til el-gryde 27 L og en til alm. gryde 19 L..har boret ca. ½-delen af hullerne på den en svane...
prøver det hele af i næste uge (kun i vand) med solar-pumpe , mangler lidt dele som kommer med posten tirs/onsdag
Jeg er igang med hullerne på min nr. 2
Her prøver jeg med meget længere afstand mellem hullerne (ca 25mm.) tror længe at det er nok og at man derfor får udtrækket noget bedre fordelt over hele siralen (bore også huller i hele spiralen, ikke kun yderste ring)
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Truntebryg »

Bastiandk skrev:Må jeg lige spørge hvad det er ?
;-)

Billede

http://www.winemanager.com/slarsen/Beer ... lterSystem" onclick="window.open(this.href);return false;
Hemogu
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. apr 2012, 10:27
Geografisk sted: Stevnstrup v/Randers

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Hemogu »

Er nu blevet den glade ejer af en elgryde, et starter brygsæt fra Vejers, inkl. et færdigt all grainsæt.

Har lige "produceret" en svane og en chiller af kobberrør, og har lige et spørgsmål til svanen.

Hvad bruges som prop i den ende der er nede i gryden. Der bør vel være en prop der kan tages af, for at muliggøre en bedre rengøring efter brug?

Regner med at brygge mit første bryg næste weekend - kan næsten ikke vente...
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Sv: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

Jeg har bare klemt den for enden

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Hemogu
Indlæg: 7
Tilmeldt: 8. apr 2012, 10:27
Geografisk sted: Stevnstrup v/Randers

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Hemogu »

Tænke bare at det kunne være en god idé at kun rengøre hele vejen igennem røret ved rengøring...

Har jeg i øvrigt ikke ret i at hullerne skal bores i undersiden af svanen?

Mener også jeg har set forskellige indlæg om hvormange huler, afstand mellem hullerne - og om det kun skal være i den yderste ring. Jeg forestiller mig 2mm huller med 10mm afstand over hele bunden i svanen for at få et jævnt træk. Er det helt forkert?
Brugeravatar
kimognicklas
Indlæg: 1961
Tilmeldt: 25. okt 2011, 00:07
Geografisk sted: Rødekro Sønderjylland

Sv: Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af kimognicklas »

Hemogu skrev:Tænke bare at det kunne være en god idé at kun rengøre hele vejen igennem røret ved rengøring...

Har jeg i øvrigt ikke ret i at hullerne skal bores i undersiden af svanen?

Mener også jeg har set forskellige indlæg om hvormange huler, afstand mellem hullerne - og om det kun skal være i den yderste ring. Jeg forestiller mig 2mm huller med 10mm afstand over hele bunden i svanen for at få et jævnt træk. Er det helt forkert?
Jo i undersiden.
I min første borede jeg hele vejen rundt og har haft en effektivt på mellem 82 og 84 så det er jo super!
Det var med en afstand på ca. 6 mm. Den jeg har gang i nu, prøver jeg med ca. 25 mm. Mellem hullerne og så også i hele spiralen

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: vedr. "SVANEN"

Indlæg af Truntebryg »

Hemogu skrev:Hvad bruges som prop i den ende der er nede i gryden. Der bør vel være en prop der kan tages af, for at muliggøre en bedre rengøring efter brug?
Jeg bruger en lille gummiprop - netop fordi det gør det nemmere at rengøre / skylle.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"