bonderøven brygger øl

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

bonderøven brygger øl

Indlæg af Humlejægeren »

bonderøven vil til at brygge øl og lave malt.. se mere her..
http://www.dr.dk/dr1/bonderoeven" onclick="window.open(this.href);return false;
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Runenaldo »

Syntes dog at han ikke havde sine faqs helt på plads
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Humlejægeren »

Naj.. han er jo bonderøv ikke brygger, skrev til ham for et år siden og forslog han skulle komme på forumet.. Det kan jo også være han er her unden dæknavn ;-)
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
toffermand
Indlæg: 545
Tilmeldt: 7. jun 2011, 18:07
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af toffermand »

Runenaldo skrev:Syntes dog at han ikke havde sine faqs helt på plads
Enig, og det er nok en smutter. Men fedt at han gør det, og respekt for at han starter med at lave sin egen malt, inden han brygger sit første bryg ;o)
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Runenaldo »

toffermand skrev:
Runenaldo skrev:Syntes dog at han ikke havde sine faqs helt på plads
Enig, og det er nok en smutter. Men fedt at han gør det, og respekt for at han starter med at lave sin egen malt, inden han brygger sit første bryg ;o)
Han får helt sikkert point for forsøg :) og mon ikke det kaster en håndbrygger eller to af sig når han rigtig kommer igang i de næste par afsnit :)
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
Brugeravatar
toffermand
Indlæg: 545
Tilmeldt: 7. jun 2011, 18:07
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af toffermand »

Runenaldo skrev:
toffermand skrev:
Runenaldo skrev:Syntes dog at han ikke havde sine faqs helt på plads
Enig, og det er nok en smutter. Men fedt at han gør det, og respekt for at han starter med at lave sin egen malt, inden han brygger sit første bryg ;o)
Han får helt sikkert point for forsøg :) og mon ikke det kaster en håndbrygger eller to af sig når han rigtig kommer igang i de næste par afsnit :)
Det ville da være herligt. Håber at han i det mindste kommer lidt i dybden med brygningen. Jeg møder stadig mange, som tror at håndbrygning er noget med at prøve at spare penge ved at koge og gære nogle tvivlsomme væsker baseret på en dåse fra Matas :-)
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Brugeravatar
Nimbus39
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 27. jun 2010, 09:52
Geografisk sted: Greve (Mosede Strand)
Kontakt:

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Nimbus39 »

Fedt at "vores" hobby kommer ud til så mange mennesker, man kan jo kun håbe på det får flere til at begynde.

Jeg er lidt overrasket over hvor meget de "plaskede" rundt med urten inden kogningen, og det var heller ikke just meget gær der blev tilsat.
Men det skal jo nok blive til øl, og det har da fået mig til at overveje om jeg skulle prøve at lave lidt malt selv, jeg kender en der selv dyrker maltbyg så det kunne være man skulle "nasse" lidt af ham og gøre et forsøg selv. Jeg har jo allerede et tørreskab til min humle som tilsyneladende også kan bruges til malten.
Egen malt og egen humle - det må da være det ultimative hjemmebryg (jeg tror dog ikke jeg vil lade den vildgære...)
Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime.
http://bryggeri.landly.dk
http://www.facebook.com/bryggerilandly
http://beersmithrecipes.com/listrecipes/2810/nimbus39
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Runenaldo »

Syntes også det var liiige i overkanten med alt det plaskeri, men det kan være at det giver karakter til øllet ;-)
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Humlejægeren »

Runenaldo skrev:Syntes også det var liiige i overkanten med alt det plaskeri, men det kan være at det giver karakter til øllet ;-)
Jeg tro i har set mere end jeg har.. er der ikke kun et afsnit indtil vidre ??
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
toffermand
Indlæg: 545
Tilmeldt: 7. jun 2011, 18:07
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af toffermand »

Jorkim skrev:
Runenaldo skrev:Syntes også det var liiige i overkanten med alt det plaskeri, men det kan være at det giver karakter til øllet ;-)
Jeg tro i har set mere end jeg har.. er der ikke kun et afsnit indtil vidre ??
Mit første indlæg var også baseret på første afsnit. Så opdagede jeg at de allerede har lagt næste uges afsnit ud, hvor de rent faktisk brygger :-D
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af Humlejægeren »

toffermand skrev:
Jorkim skrev:
Runenaldo skrev:Syntes også det var liiige i overkanten med alt det plaskeri, men det kan være at det giver karakter til øllet ;-)
Jeg tro i har set mere end jeg har.. er der ikke kun et afsnit indtil vidre ??
Mit første indlæg var også baseret på første afsnit. Så opdagede jeg at de allerede har lagt næste uges afsnit ud, hvor de rent faktisk brygger :-D
Har også lige set det. Det skal nok blive til øl tros alt ;-) (tør gær lige ned i grønøllet, og det så heller ikke ud til at være så meget gær)
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
beerbuster
Indlæg: 739
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:45
Geografisk sted: Odense

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af beerbuster »

Ha ha ha.....jeg melder mig gerne i koret af brygnørder her...men lad nu bare bonderøven brygge og plaske med sin urt og spare på sin gær, det skal nok bliver øl..tror nogle gange vi tager dette lidt for alvorligt....;-)
(Hov fik jeg sagt at jeg fandt en "gammel" flasker Janets brownale idag...og damn, den smager godt selv med lidt alder på bagen ;-))
Med venlig hilsen.
Peter

Omstikning...just say no !..

"He was a wise man who invented beer.
Plato "
Brugeravatar
toffermand
Indlæg: 545
Tilmeldt: 7. jun 2011, 18:07
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: bonderøven brygge øl

Indlæg af toffermand »

beerbuster skrev:men lad nu bare bonderøven brygge og plaske med sin urt og spare på sin gær, det skal nok bliver øl..tror nogle gange vi tager dette lidt for alvorligt....;-)
Du har fuldstændig ret. Han står jo ikke ligefrem og pisser i øllet. Der er også nogen herinde, som på et tidspunkt lavede et forsøg med to ens bryg, hvor det ene blev vold-iltet undervejs, og hvor det andet blev omhyggeligt håndteret så al potentiel iltning på den varme side blev undgået. Det var den vold-iltede øl der slap op først :)

Jeg sidder iøvrigt selv og nyder et glas herlig 50/50 weissbier på 6 EBC, brygget på vand som angiveligt kun kan bruges til mørke og sorte øl. Sådan er verden jo så (u)retfærdig ;o)
Håndbrygning - den intelligente mands hobby ;)
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: bonderøven brygger øl

Indlæg af admin »

Jeg skrev også med DR om, at jeg skulle lære bonderøven at lave øl.
Mvh.
Jens
Øl og sol er livet....

http://www.fribryg.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.dk/fribryg" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: bonderøven brygger øl

Indlæg af Runenaldo »

admin skrev:Jeg skrev også med DR om, at jeg skulle lære bonderøven at lave øl.
Var der ikke nok waow (plaske) faktor i dit bryg, siden du ikke blev valgt? ;-)
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
Besvar

Tilbage til "links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum"