Cornelius kegs med Pin-lock

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
pipefiter
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. aug 2010, 22:55
Geografisk sted: 6200 Aabenraa
Kontakt:

Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af pipefiter »

Hej jeg har lige købt Cornelius kegs med Pin-lock hvordan kommer fra den 8 mm slage og op i minetaphanerhvor der er ½" gevind på

er der en som kan hjælpe mig

mvh Flemming Søe
6534 Agerskov
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af Truntebryg »

Du skal feks bruge den grå dims helt til venstre på billedet:

Billede

Jeg er dog sikker på at det IKKE er ½". Jeg har købt mine hos Maltbazaren.

PS - hvor har du fået fat i Pinlock ???
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af dosser »

Vi kan lige kigge nærmere på min sammenkobling den bruger også to forskellige størrelser, du skal have en mindre slange (bremseslange) imellem på ca. 50cm (det variere nok fra de forskellige haner) eller en med justering i hanen, ellers skummer det for meget. Lynkoblinger til slanger findes der masse af med forskellige udgange bl.a. John Guest koblinger.
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
pipefiter
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. aug 2010, 22:55
Geografisk sted: 6200 Aabenraa
Kontakt:

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af pipefiter »

Jeg købte dem sammen med nogle fade igår. mvh Flemming Søe
jakobø
Indlæg: 1796
Tilmeldt: 2. sep 2006, 09:43
Geografisk sted: 7000 fredericia
Kontakt:

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af jakobø »

mine er monteren med en stump co2 slange hvor bremseslangen passer perfekt inden i. så bare lige et par spændebånd på og du er kørende. jeg tror der er 10 cm co2 slange på i hver ende. men husk at få sat dine spændebånd ordentligt.
Brygger lejlighedsvist.
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af Runenaldo »

Bruger Hård ølslange, 3/8" og en John Guest 3/8" til 1/2" indv. rørgevind så skulle den være i vinkel :-)

Er dog lidt i tvivl om studsen på mine cornelius NC koblinger er 7 eller 8mm, men mon ikke det kan løses med lidt opblødning i kogende vand inden de monteres?
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af Truntebryg »

Alle min 6 haner har 5/8" så jeg tror stadig ikke det er ½" ;-) Meeen jeg kan jo tage fejl.

Men mon ikke Flemming har fået det op at køre.... ?
Brugeravatar
Runenaldo
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 8. jun 2011, 20:38
Geografisk sted: Skødstrup

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af Runenaldo »

Truntebryg skrev:Alle min 6 haner har 5/8" så jeg tror stadig ikke det er ½" ;-) Meeen jeg kan jo tage fejl.

Men mon ikke Flemming har fået det op at køre.... ?
Nu du siger det, så er det da også 5/8" på min hane.. Må være fordi alle mine andre fittings er 1/2" jeg syntes det lød som en rimelig str. :-)
but not to worry så kan der også skaffes 3/8"-5/8" indv. rørgevind.
Mvh.
Rune Hansen

"Det er ikke størrelsen på dit udstyr det kommer an på, men hvor tit du bruger det...
pipefiter
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. aug 2010, 22:55
Geografisk sted: 6200 Aabenraa
Kontakt:

Re: Cornelius kegs med Pin-lock

Indlæg af pipefiter »

Jo i kan tro at det kører, jeg har nuppet vores 3 år gammel køleskab pga nyt køkke så blev det skiftet ud med et integreret, så skynte jeg at bore huller i til 4 haner og co2 slange Konen var ikke vidste det ikke. men som bekendt er det jo nemmer at få tilgivelse som at få lov :) så nu har jeg et skab med 4 fade hvor de 2 er med staut og venter på at der er Ølfestival i valby.
Det bliver jeg bare glad

MVH Flemming
Ulrik Je
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. mar 2020, 20:59

Cornelius kegs gevind studse

Indlæg af Ulrik Je »

hej vennner.
Hvad er gevind type og størrelse på studsene på en Cornelius keg. Jeg har købt "han" koblinger for at kunne skylle med vand fra taphane på tappelinje, men har ikke lige fundet gevind størrelsen. Troede det var 3/8".
Ser frem til jeres svar.
Ulrik Je
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Cornelius kegs gevind studse

Indlæg af Vestv »

Ulrik Je skrev:hej vennner.
Hvad er gevind type og størrelse på studsene på en Cornelius keg. Jeg har købt "han" koblinger for at kunne skylle med vand fra taphane på tappelinje, men har ikke lige fundet gevind størrelsen. Troede det var 3/8".
Ser frem til jeres svar.
Ulrik Je

Det er normalt 1/4" FFL eller 7/16 UNF gevind hvis der er tale om balllock koblinger.
John guest har end std fitting der kan lave om til 3/8 hård slange
Besvar

Tilbage til "Udstyr"