Hjælp og venner

Besvar
Snotskovl
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2021, 18:43

Hjælp og venner

Indlæg af Snotskovl »

Hejsa herinde er meget ny i øl brygger verden har leget med korn i over 25 år i andre produtioner, men vil nu leget lidt med øl os

Det som jeg godt kunne tænke mig er at møde andre og evt lærer mere eller bare have fælles interesse og komme på bedre tekniker osv

Selv kommer jeg fra syd sjælland stubbekøbing

Er du ny eller gammel rotte som godt vil bruge lidt tid med andre så skriv endelig.

Jesper
Peterdanske
Indlæg: 119
Tilmeldt: 1. apr 2020, 21:04
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Peterdanske »

Et rigtigt godt initiativ Jesper, vi må alle hjælpe og støtte hinanden herinde, især i Facebook tidsalderen hvor mange fora har givet op, men et rigtigt forum kan nu noget andre platforme ikke kan..
Jeg bor desværre lige vest for Kolding, måske liiige langt nok væk, ellers hjalp jeg hellere end gerne, hvis andre skulle have brug for det.
Jeg håber du finder en hjælpsom sjæl derovre.
Senest rettet af Peterdanske 5. dec 2021, 14:55, rettet i alt 1 gang.
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR.
(Alt hvad der siges på latin lyder dybsindigt.)
Snotskovl
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2021, 18:43

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Snotskovl »

Det kommer nok hehehe

Handler bare om at fange de garvede drenge for der er så meget viden som vi andre kunne bruge ingen tvivl om det
Snotskovl
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2021, 18:43

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Snotskovl »

Hmmm er det virkeligt så svært at finde ny mennesker som kan lærer fra sig ...
mhn
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. feb 2017, 16:58

Re: Hjælp og venner

Indlæg af mhn »

Du er velkommen hos os. Men der er langt fra Stubbekøbing til Frederikssund. :-|
Mvh
Morten

Den ene af to. :-) http://mortenbryg.dk
Snotskovl
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2021, 18:43

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Snotskovl »

Kan det passe der er så lidt aktivitet herinde eller hjælpsomhed
Lad oz dog hjælpe hinanden lidt
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Per »

Snotskovl skrev:Kan det passe der er så lidt aktivitet herinde eller hjælpsomhed
Lad oz dog hjælpe hinanden lidt
Jeg tror nu ikke, at det er hjælpsomhed der mangler, ej heller lyst til at hjælpe. Du skal nok være lidt mere konkret med hvad du har i tankerne.

Jeg hjælper gerne, men ved ikke lige hvad det er du efterspørger.

Mvh. Per.
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Thor »

Ja jeg har mødt meget hjælpsomhed her og bidrager også gerne selv hvis jeg mener mine evner rækker. Men hvis du søger en erfaren brygger at kikke over skulderen hjælper det jo ikke meget hvis vedkommende bor i fks Kolding eller som jeg,nær Svendborg. Når det er sagt så har du ret i at der ikke er meget gang i forummet. For år tilbage var der noget mere trafik...
Peterdanske
Indlæg: 119
Tilmeldt: 1. apr 2020, 21:04
Geografisk sted: Sydjylland

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Peterdanske »

Her er masser af trafik, men de fleste er kun online som gæster, jeg ville også ønske flere ville oprette sig som medlemmer, det tager jo få minutter, og det ville gøre underværker på aktivitetsniveauet.
Jeg indrømmer gerne at jeg ofte kun lige skimmer de nye indlæg, når der er nogle.
Men, er der noget jeg kan bidrage positivt med gør jeg det hellere end gerne.
Et velfungerende forum er bare så bedre end Facebook.
QUID QUID LATINE DICTUM SIT, ALTUM VIDITUR.
(Alt hvad der siges på latin lyder dybsindigt.)
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 20:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Freund »

Hej Jesper

Hvor langt er du villig til at transportere dig?
Eller kan du nøjes med et telefonnummer til en brygger med lignende udstyr som dig selv/erfaring med det?

Du skal være velkommen her i Herning, jeg brygger sjældent, men du kan sagtens være med til at holde en ske i den ene hånd og en øl i den anden hånd

Hilsen
Freund
Snotskovl
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. nov 2021, 18:43

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Snotskovl »

Jeg har nu lavet 2 bryg og er slet ikke tilfreds med det jeg får ud af det så handler meget om at få de rigtige rutiner ind under huden den rette arbejdsgang ... måske bare mig det søgt mere bredt og håbede nogle i nærheden kunne bruge lidt selskab hehe men fik da nogæe op af stolen hahahah
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Per »

Snotskovl skrev:Jeg har nu lavet 2 bryg og er slet ikke tilfreds med det jeg får ud af det så handler meget om at få de rigtige rutiner ind under huden den rette arbejdsgang ... måske bare mig det søgt mere bredt og håbede nogle i nærheden kunne bruge lidt selskab hehe men fik da nogæe op af stolen hahahah
Ro på, der er næppe nogen der er blevet eksperter udi ølbrygning efter 2 bryg. Jeg har mere end 60 bryg i bagagen, men lærer stadig, - har succeser og fiaskoer, men nok mest midt i mellem . Køb evt. "How To Brew" af John Palmer, og læs op på opgaven. Sørg for at føre log på dine bryg, så du kan lære af både dine succeser og dine fejl.
Mvh. Per.
Brugeravatar
Broder Jacob
Indlæg: 508
Tilmeldt: 4. okt 2013, 18:33
Geografisk sted: Emmabodavej 19f, 4450 Jyderup

Re: Hjælp og venner

Indlæg af Broder Jacob »

Og jeg melder mig i det hjælpsomme kor.
Bor på Vestsjælland i Jyderup.
Øl= en masse i en energisk fart
Omregnet
En masse øl i en fart= energi
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"