Brewster Beacon - tips og triks / modificationer

Besvar
Myhrewinther
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24. apr 2017, 19:14

Brewster Beacon - tips og triks / modificationer

Indlæg af Myhrewinther »

Jeg har læst de fleste kommentarer igennem omkring brewster beacon - men vil gerne samle lidt op. Håber i er med på at dele jeres erfaringer

1. Bedste erfaringer med bundpladen? Grainfather filter / optagning af filter under kogning / filtrering gennem hopspider...

2. Håndtering af mæskning med lille mængde malt - toppladen kan kan ikke komme ned over malten.

3.Hvordan sikres væskefordelingen. Hvis man kan bruge topplade eller uden - er der nogen der bruger en mæskearm/fordeler

4. Hvordan opnåes en maximalt udbytte procent?

5. Hvordan tilsættes humlen bedst - hopspider eller frit. Kan pumpen holde til det.

6. Hvor meget power kører i med i hvilke faser/ max power brænder en del på.

7. Temperatur regulering / måling af væsken hvor og hvilken temperatur (hvor sidder temperatur proben)

8. Andre fix og problemer
Mclerch
Indlæg: 16
Tilmeldt: 20. feb 2021, 12:36
Geografisk sted: Munkebo

Re: Brewster Beacon - tips og triks / modificationer

Indlæg af Mclerch »

Der er rigtig mange måder at bruge sin Brewster på.. Noget der virker optimalt med den ene, virker ikke for den anden..
Med hensyn til fordeler arm under mæskning, har jeg hørt at sådan nogle tit stopper til, og er modbydelige at gøre ordentlige rene.

Pumpen på min Brewster er nok den jeg er mest bekymret for.. så derfor lader jeg ikke min humle flyde frit..

Jeg varmer op ved 2500 w, og mæsker og koger ved 1800 - 1900 w.. Der holder jeg en stabil temp, og der er ikke noget der brænder på.
Family Brewing
Indlæg: 97
Tilmeldt: 9. mar 2018, 01:00

Re: Brewster Beacon - tips og triks / modificationer

Indlæg af Family Brewing »

Jeg har købt en hop spider, da jeg var træt af at humleposerne lagde sig på bunden og stoppede for hullet til pumpen, når jeg skulle pumpe over i gærspanden.

Jeg har ingen bundfilter i min.

Jeg kører med 2500watt når jeg varmer op til de forskellige steps, ellers ligger jeg mellem 1000-1200 under mæskning, og 1500-1800 under kogning.

Hvis jeg tilsætter kandis eller anden form for sukker, opløser jeg det altid i kogende vand inden, da jeg ellers har oplevet at det brænder på bunden.

Lige når jeg begynder nedkøling tager jeg en prøve fra kuglehanen, lader den køle ned til 20grader og måler med vægtfyldemåler.
Beerdumper
Indlæg: 41
Tilmeldt: 2. apr 2020, 20:46

Re: Brewster Beacon - tips og triks / modificationer

Indlæg af Beerdumper »

Mit overløbsrør er den type der samlet med små clips. Alt for ustabilt og clips bliver væk. Derfor har jeg slået røret sammen og monteret proppen inde i mæsken. Dette giver mig mulighed for at måle temperatur ned I mæsken hvor overløbsrør ellers havde siddet. Der kan være stor forskel på det der bliver pumpet op og den reelle temperatur der mæskes ved har jeg fundet ud af. Specielt ved opskrifter med forskellige mæsketemperatur. Brewster proben sidder i bunden.

Mht. Effektiviteten, har det hjulpet mig meget at gange malt mængde i kg. Med 2,7. Herved får jeg vabdmængde i liter. Dertil tillægger jeg 8 liter, som er vandmængder under maltsien.
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"