Tilblivelsen af et hjemmebryggeri

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Brugeravatar
maseol
Indlæg: 342
Tilmeldt: 10. feb 2010, 09:15
Geografisk sted: Nivå - Nordsjælland

Re: Tilblivelsen af et hjemmebryggeri

Indlæg af maseol »

først og fremmest, stort (mega forsinket) tillykke med dit superflotte setup og bryghus.
Har fulgt lidt med på Facebook også, men synes mit spørgsmål egnede sig bedre herinde.
Nu er det godt et år siden du sprang ud som kommerciel brygger, sætter du stadig lige stor pris på at brygge, eller er det bare blevet et job?

Jeg er sikker på mange hjemmebryggere her på forum, muligvis kun i det skjulte, har leget med tanken om at leve af at brygge øl, men enormt svært at hvikle sin hjerne rundt om konsekvenserne af sådan en beslutning.
Glæder mig til jeg en dag kommer forbi Herning så jeg kan se herligheden irl.
Bryg hilsner
Thomas

Two beers or not two beers....that's the question
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Tilblivelsen af et hjemmebryggeri

Indlæg af Borg »

Tak for den forsinkede hilsen. Den varmer under alle omstændigheder.

Ja, jeg finder stadig glæde og fornøjelse ved at brygge øl.
Men noget af det der driver mig er også at etablere er setup, der i mine øjne er optimal. Det er ikke noget man bare gør én gang, og så er alt på plads. Det er en løbende proces, som jeg også stadig har stor fornøjelse af.
Man kan ikke nødvendigvis hoppe direkte til det optimale (f.eks. grundet økonomi), men må tage flere mindre skridt.
Noget man må gøre op med, er hjemmebryggerens “det plejer at gå godt” til “det kan dokumenteres, at det går godt”. En dårligt bryg med 25 liter grundet “jeg gør kun rent med kogende vand” kan man leve med, men det er noget andet når man taler om 500 liter.
Men samtidig skal man også være indstillet på, at det er en del administrativt arbejde, og at man rent faktisk skal arbejde meget for at då solgt sine øl. Det sker ikke af sig selv.

Men jeg hygger mig stadig.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Udstyr"