PH-meter - anbefaling

Kun for nørder :-)
Besvar
BrewBros
Indlæg: 127
Tilmeldt: 23. dec 2015, 18:52
Geografisk sted: Silkeborg

PH-meter - anbefaling

Indlæg af BrewBros »

Nogen der kan/vil anbefale et godt, stabilt ph-meter? Og kan man få et, der ikke skal kalibreres - men bare virker hver gang...?

På forhånd tak
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af Mikle »

Mig bekendt findes der ikke nogle som ikke skal kalibreres da elektroden vil ændre sig med tiden. Jeg bruger et fra hanna instruments som jeg er super glad for men det er også lidt dyrt.
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af Jan Rasmussen »

Mikle skrev:Mig bekendt findes der ikke nogle som ikke skal kalibreres da elektroden vil ændre sig med tiden. Jeg bruger et fra hanna instruments som jeg er super glad for men det er også lidt dyrt.

Hvor ofte kalibrere du dit PH meter?
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af Mikle »

Jeg calibrere mit inden hver brug. Man skal også passe på at det ikke opbevares forkert da elektroden da tørre ud.
Jeg kan anbefale at se et par videoer omkring det på YouTube.
Jeg har været så heldig st få fat i et pH meter fra hanna instruments magen til dette til en billig penge og kan kun anbefale det.
https://www.conradelektronik.dk/p/hanna ... ur-1305295" onclick="window.open(this.href);return false;

Man kan også få billigere pH meter fra samme producent og det er super kvalitet.
Jan Rasmussen
Indlæg: 125
Tilmeldt: 30. nov 2018, 16:49
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af Jan Rasmussen »

Mikle skrev:Jeg calibrere mit inden hver brug. Man skal også passe på at det ikke opbevares forkert da elektroden da tørre ud.
Jeg kan anbefale at se et par videoer omkring det på YouTube.
Jeg har været så heldig st få fat i et pH meter fra hanna instruments magen til dette til en billig penge og kan kun anbefale det.
https://www.conradelektronik.dk/p/hanna ... ur-1305295" onclick="window.open(this.href);return false;

Man kan også få billigere pH meter fra samme producent og det er super kvalitet.
Det var en dyr fætter du linkede til ;o)
kan godt de har et udvalg som umiddelbart på billedet ser bedre ud end dem man typisk finder i udstyrsbutikkerne.

Har du 3 beholdere med kalibrerings væske du genbruger, eller laver du nyt hver gang?
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af Mikle »

Jeg bruger min væske 3-4 gange før jeg skifter det .

Ja det er dyrt men som sagt var jeg heldig:)

Men på mit job bruger vi flere ting fra hanna og det virker bare hver gang:)
clausbroch
Indlæg: 5
Tilmeldt: 1. apr 2019, 18:41

Re: PH-meter - anbefaling

Indlæg af clausbroch »

Jeg har brugt dette nu i snart et års tid og har været godt tilfreds med det:
https://humlecentralen.dk/produkter/dig ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Der medfølger pulver til at lave kalibreringsvæske. Jeg kalibrerer før hver brygdag og jeg har sjældent oplevet at det var mere end 0,1 pH-værdi fra referencen

/Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Kemi"