uortodoks spørgsmål om transport af øl

links til bruger hjemmesider og facebook´s
Eller forhandler links.
Besvar
lonehansen67
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21. maj 2019, 10:54

uortodoks spørgsmål om transport af øl

Indlæg af lonehansen67 »

Hej alle,

Min mand har fødselsdag her på lørdag, og i forbindelse med festen, har vi valgt at hente en masse hjemmebryg fra en af vores venner som selv brygger. Jeg har dog lige et spørgsmål, om transport af øl og hvor lang tid det kan holde sig, når det hældes op i en stor karaffel?
øllet hentes på torsdag, og festen er på lørdag. kan det i så fald holde på boblerne?
gør ens kørsel nogen forskel på smagen af øl, i forhold til brus og humle når man kører det ok langt? det er jo tappet, på flasker med låg på og ikke kapsler.
er det en god idé at bruge min bil når den er leaset ( i forhold til uheld) fra (link fjernet af admin) - ved ikke hvor glade de er, hvis man kommer til at spilde i de fine biler.

tak for svar på forhånd!
- Lone
MOBrew
Indlæg: 16
Tilmeldt: 16. apr 2019, 07:52
Geografisk sted: Odder
Kontakt:

Re: uortodoks spørgsmål om transport af øl

Indlæg af MOBrew »

Er det her en dårlig undskyldning for at linke til et leasingselskab?
Freund
Indlæg: 377
Tilmeldt: 16. aug 2017, 21:15
Geografisk sted: 7400 Herning

Re: uortodoks spørgsmål om transport af øl

Indlæg af Freund »

Hej Lone
Det er dejligt med hjemmebryg til en fest.

Nu er jeg ikke sikker på at jeg helt forstår hvad du mener med karaffel og flaske med låg.
Kan du evt. vise det med et par billeder?

Hos mig holder en karaffel øl ikke lang tid.. så er det drukket.
Hvis du spørger til holdbarhed/kulsyre synes jeg at du skal prøve at hælde nogle alm. øl fra skuret op en af de "transportbeholdere" du tænker at bruge, og lade det stå en døgns tid - så kan du danne dig din egen mening.

Jeg undrer mig over, at jeres hjemmebryg-ven ikke stiller sine fustager til rådighed, det er langt det bedste at transportere + tappe fra.

Hilsen
Freund
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 19:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: uortodoks spørgsmål om transport af øl

Indlæg af Knet »

Jeg forestiller mig sådan en vandkaraffel med låg? Det giver jeg ikke mange chancer. De slutter ikke tæt. Og varm øl frigiver lettere CO2. Så dér har du også odds i mod dig.

Når man normalt transporterer tappet øl på den måde, så foregår det i growlers, der har et låg som er designet til at slutte tæt til formålet.

Inviter bryggeren med, så kommer han med hele sit udvalg og udstyr. Eller reducer antal øl og lån et enkelt fad af ham.
Alternativt: få ham til at tappe det på flasker med kapsel.

Det kunne jo evt. være skyllede 2 liters sodavandsflasker, hvor proppen slutter tæt og kan holde på CO2. Ved andre på forum har brugt dette som “growlers”.

Vh. Kenneth
Besvar

Tilbage til "links"