Pulled pork

Kombinering af mad og øl og omvendt.
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Pulled pork

Indlæg af Humlejægeren »

Så er der sat 2 kg nakkesteg i oven efter og være blevet sprængt natten over, den skulle gerne være færdig kl.1630 og så en times tid i grillen hmmm Hvad skal man mon drik til ??
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 6. jul 2009, 21:32
Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Re: Pulled pork

Indlæg af Morten L »

Mørkt øl, gerne med lidt røg.
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Fotojensen
Indlæg: 630
Tilmeldt: 6. mar 2012, 23:45
Geografisk sted: Odense sø

Re: Pulled pork

Indlæg af Fotojensen »

Uhhh det lyder godt, hvad med en stout til.
Venligst
Tommy
The problem with the world is that everyone is a few drinks behind "Humphrey Bogart"
LEV livet, det er til for det samme.
Gunni
Indlæg: 416
Tilmeldt: 29. sep 2008, 18:08
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Re: Pulled pork

Indlæg af Gunni »

Har godt nok aldrig hørt pulled pork blive lavet i ovn, men jeg laver det tit i grillen, her får det ca. 18 timer før det er klar. Det skal jeg have på lørdag. Skal i have vinegar sauce til ?

Jeg vil også slutte mig til koret og sige noget mørkt øl, og velbekomme det er altså bare gudespise og dagen efter laves der PP burgere af resterne :-)
http://www.sjaellandslaaseteknik.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
genbo
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11. jun 2010, 07:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Pulled pork

Indlæg af genbo »

ja p.p er bare sagen,laver vi også tit herhjemme,men vi tager det til burger med coleslow.
tilbehør bønner eller fritter.
herhjemme også kun på grillen,det er jo ikke nemt at få røg i ovnen :-) og røg skal der til ellers er det jo ikke rigtig p.p
men vil ikke lige slutte mig til jeres øl,jeg syntes næsten alt mad skal nydes med en lys øl.
så får vi gerne en cremet sort øl til dessert
Brugeravatar
beerbuster
Indlæg: 739
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:45
Geografisk sted: Odense

Re: Pulled pork

Indlæg af beerbuster »

Man kan udemærket lave PP i ovnen.. 95 C i ca. ti timer, så en lille time på grillen med lidt røg og lave temp....sprængning er btw ikke et must, men det hele hjælper...
En frisk pale eller ipa, lidt coleslaw og en god barbequeglace så spiller det ;-)
Peter.
Med venlig hilsen.
Peter

Omstikning...just say no !..

"He was a wise man who invented beer.
Plato "
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Pulled pork

Indlæg af Humlejægeren »

DSC_0327.JPG
DSC_0327.JPG (660.16 KiB) Vist 27850 gange
DSC_0328.JPG
DSC_0328.JPG (464.31 KiB) Vist 27850 gange
Så har vi spist... Hmmmm
Brew Strong
Nikolaj
Ramonisu
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. mar 2011, 20:09
Geografisk sted: Slangerup

Re: Pulled pork

Indlæg af Ramonisu »

Jeg vil give Genbo og Beerbuster ret, IPA ville passe rigtig godt til PP,det laver jeg ofte ( skal lave det til 30 gæster på næste fredag).
Jeg har serverede en af mine Kingo Portere, det er en med kraftig smag, og det passede efter min smag slet ikke til PP, nu kan jeg godt li´ at der er en sjat cayennepebber i den dry rub som jeg bruger, den må godt nappe lidt :-) derfor kan det smage lidt underligt med det mørke øl lige til den ret.
Hvis du har mod på det så prøv at lave en simpel BBQ sovs som du putter over kødet i burgerbollen.

3 brikker hakket tomat (fra Netto)
3 cm frisk ingefær som hakkes fint
ca 0,5 liter Cocacola ( ikke zero, men den rene vare)
1. spsk. basilikum
1 spsk. brun farin.
1 Spsk. citron saft
2 tsk. Oskars vildt bullion
salt og pebber efter behag
bland det hele og lad det simre i minimum 3 timer og kør med en stavblender inden servering, det virker :-) vær beredt på at blive en helt for denne sovs.
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Pulled pork

Indlæg af Humlejægeren »

Ramonisu skrev:
3 brikker hakket tomat (fra Netto)
3 cm frisk ingefær som hakkes fint
ca 0,5 liter Cocacola ( ikke zero, men den rene vare)
1. spsk. basilikum
1 spsk. brun farin.
1 Spsk. citron saft
2 tsk. Oskars vildt bullion
salt og pebber efter behag
bland det hele og lad det simre i minimum 3 timer og kør med en stavblender inden servering, det virker :-) vær beredt på at blive en helt for denne sovs.
Tak for opskriften, vi snakke om at den godt kunne bruge en sovs.. Men fuck hvor er det mande mad...
Brew Strong
Nikolaj
Fotojensen
Indlæg: 630
Tilmeldt: 6. mar 2012, 23:45
Geografisk sted: Odense sø

Re: Pulled pork

Indlæg af Fotojensen »

Jorkim skrev:
Ramonisu skrev:
3 brikker hakket tomat (fra Netto)
3 cm frisk ingefær som hakkes fint
ca 0,5 liter Cocacola ( ikke zero, men den rene vare)
1. spsk. basilikum
1 spsk. brun farin.
1 Spsk. citron saft
2 tsk. Oskars vildt bullion
salt og pebber efter behag
bland det hele og lad det simre i minimum 3 timer og kør med en stavblender inden servering, det virker :-) vær beredt på at blive en helt for denne sovs.
Tak for opskriften, vi snakke om at den godt kunne bruge en sovs.. Men fuck hvor er det mande mad...
Pp er ren hankøn, laver en omgang i dag :0)....... Din skyld konen er på nakken af mig.
Venligst
Tommy
The problem with the world is that everyone is a few drinks behind "Humphrey Bogart"
LEV livet, det er til for det samme.
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Pulled pork

Indlæg af Humlejægeren »

Det kan være det er det som vi skal spise på Brewcamp...
Brew Strong
Nikolaj
janriis
Indlæg: 1417
Tilmeldt: 23. sep 2008, 19:23
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Pulled pork

Indlæg af janriis »

Hvilken "grisedel" bruger i til pulled pork ? Har hørt en del om pp, men aldrig prøvet det selv. Hvordan styrer man grillen til de der 90-110 grader ?
Venlig "Pilsen"

Jan Riis Sørensen
http://bryghuset-riis.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/riisbryg
Twitter: @bryghusetRiis
Brugeravatar
genbo
Indlæg: 163
Tilmeldt: 11. jun 2010, 07:41
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Pulled pork

Indlæg af genbo »

kommer jo an på hvad gril man bruger
em wsm-grill ligger normal på 110gr
men jeg har tit lavet det i en kuglegrill
ligger 2 rækker briketter i en ring de skal ligge skrå op ad hinanden,derefter en ovenpå hele vejen rundt,slutte af med at ligge ca 400 gram træ ovenpå briketter
,(husk helst ikke træ med for meget harpiks)tænder så 6 stk briketter ligge dem i den ene ende når de er klar.så køre det hele i en ring og det gør det ca i 17-20 timer på denne måde.
husk der skal være en skål med vand i midten det holder tem nede og giver damp til kødet.
han skriver længere oppe han får på nakken af konen hehe det er jo også grisens nakkekød man bruger :-)
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Pulled pork

Indlæg af Humlejægeren »

genbo skrev:kommer jo an på hvad gril man bruger
em wsm-grill ligger normal på 110gr
men jeg har tit lavet det i en kuglegrill
ligger 2 rækker briketter i en ring de skal ligge skrå op ad hinanden,derefter en ovenpå hele vejen rundt,slutte af med at ligge ca 400 gram træ ovenpå briketter
,(husk helst ikke træ med for meget harpiks)tænder så 6 stk briketter ligge dem i den ene ende når de er klar.så køre det hele i en ring og det gør det ca i 17-20 timer på denne måde.
husk der skal være en skål med vand i midten det holder tem nede og giver damp til kødet.
han skriver længere oppe han får på nakken af konen hehe det er jo også grisens nakkekød man bruger :-)
Ja en nakke steg og til en rigelig kg pris 40 kr/kg er det ok billigt..
@genbo Kan du ikke tag et foto næste gang du tænder på så jeg rigtig kan se hvordan du gør..
Her har jeg fået ideen fra..
http://www.kvalimad.dk/opskrifter/pulle ... paa-tungen
Brew Strong
Nikolaj
Brugeravatar
Nimbus39
Indlæg: 3392
Tilmeldt: 27. jun 2010, 09:52
Geografisk sted: Greve (Mosede Strand)
Kontakt:

Re: Pulled pork

Indlæg af Nimbus39 »

Med fare for at lave det her om til en madlavningstråd...
Her finder i masser af måder at gøre det på:
http://www.weberklubben.dk/Default.aspx ... ulled+pork" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har selv 5 webere og et par røgeovne - min foretrukne metode er MANGE (15-20) timer i min Weber Smokey Mountain.
Om det er dry rub eller injektionsmarinade er nok mest et spørgsmål om lyst og vaner, jeg har prøvet begge dele med gode resultater.
Jeg foretrækker dog en let dressing til min P.P. så konen laver en hun har udviklet selv der minder om en Louisianna Vinegar Hot Sauce jeg kan ikke give en opskrift for den findes ikke ;o)

Jeg skyller det oftest ned med en IPA eller lign. da jeg ikke mener at mine belgiere egner sig til formålet.
Jeg tror der vil komme for mange smagsindtryk der kæmper om min opmærksomhed.
Buy a man a beer and he wastes an hour. Teach a man to brew and he wastes a lifetime.
http://bryggeri.landly.dk
http://www.facebook.com/bryggerilandly
http://beersmithrecipes.com/listrecipes/2810/nimbus39
Besvar

Tilbage til "Mad og øl & øl i mad"