købe i kina?

Besvar
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

købe i kina?

Indlæg af Benjamin »

er der nogen der har erfaring med at handle i kina efter EU ødelagde 80 kr bagatelgrænsen, ?
Brugeravatar
Ctharth
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29. sep 2020, 15:26

Re: købe i kina?

Indlæg af Ctharth »

Ja, meget nemmere ved f.eks AliExpress for de momsafregner selv varerne på eu fast track. Så det er først når du kommer over 1150.- det skal fortoldes.

Varerne er selvfølgeligt lidt dyrere pga af det, og den pris man ser i markedet er ikke altid den samme som når man ligger i kurv, men når du er ved checkud passer priserne.

Jeg ville ikke købe steder hvor de ikke eksplicit står for momsen. Da det så påhviler dig.

Mvh
Jesper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Brian_Ottens
Indlæg: 14
Tilmeldt: 3. jan 2018, 19:54
Geografisk sted: 5500 Middelfart

Re: købe i kina?

Indlæg af Brian_Ottens »

Ctharth skrev:Ja, meget nemmere ved f.eks AliExpress for de momsafregner selv varerne på eu fast track. Så det er først når du kommer over 1150.- det skal fortoldes.

Varerne er selvfølgeligt lidt dyrere pga af det, og den pris man ser i markedet er ikke altid den samme som når man ligger i kurv, men når du er ved checkud passer priserne.

Jeg ville ikke købe steder hvor de ikke eksplicit står for momsen. Da det så påhviler dig.

Mvh
Jesper


Sent from my iPhone using Tapatalk
hej og hvordan er det med Toldafgiften?
Brugeravatar
Ctharth
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29. sep 2020, 15:26

Re: købe i kina?

Indlæg af Ctharth »

Hej

Jeg har ikke prøvet det, men som jeg forstår det så sender de momspapirer med og hvis værdien så er over skal det fortoldes, og så kommer man til at betale told efter varetype samt et fortoldningsgebyr.

Jeg prøver altid at holde mig under det, (ligesom før hvor jeg holdte mig under 82kr)

Mvh
Jesper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"