(Købt) Bryganlæg købes

Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Truntebryg »

Billede

Billede

Ah.. nej de ligner bestemt ikke hinanden

Man kan jo så måske glæde sig over, at princippet virker... eller hyr ?

Klarstein er Ø = 40cm - hvor Brew Monk er 45cm, så den er klart større. Brew Monk vejer også 1 kg mere ... men koster tilsyneladende 62€ mindre.

Så det bliver spændende at se den real-life.

Som beegynder - så mangler der noget køling.

Spargevandet kan altså varmes op inden bryg - og gemmes i en spand. (GLEM nu alt det med spargevands temperatur - bare det er så varmt at du brænder nallerne, så er det fint)
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Truntebryg skrev:Billede

Billede

Ah.. nej de ligner bestemt ikke hinanden

Man kan jo så måske glæde sig over, at princippet virker... eller hyr ?

Klarstein er Ø = 40cm - hvor Brew Monk er 45cm, så den er klart større. Brew Monk vejer også 1 kg mere ... men koster tilsyneladende 62€ mindre.

Så det bliver spændende at se den real-life.

Som beegynder - så mangler der noget køling.

Spargevandet kan altså varmes op inden bryg - og gemmes i en spand. (GLEM nu alt det med spargevands temperatur - bare det er så varmt at du brænder nallerne, så er det fint)
Søren, bortset fra diameteren ligner de unægtelig hinanden, de har sikkert ikke samme liter indhold og derfor forskellen, jeg er stadig sikker på de starter deres liv på samme samlebånd https://gutenequipment.m.en.alibaba.com
DKiefer
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. okt 2017, 14:03

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af DKiefer »

Har godt set at der en hvis lighed mellem disse modeller, men prisen er omkring mit budget.-) En Grainfather eller Brewster kunne være ønske tænkning, derfor søger jeg brugt først og ser om der dukker noget op.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Truntebryg »

Brewsteren virker i min optik, lidt klondike agtig. Det er jo bare en alm. 2 kW EL gryde der har fået nogle plastik fittings monteret og så noget software…

Jeg syntes ikke det retfærdiggøre en pris på 5 kkr (kan dog se de har brugt en 3 vejs-ventil, den er sikkert ikke billig)

Billede

Sjovt nok har den også 9 programmerings trin (sikkert samme Kina leverandør som de andre)

Den har så en køler med, men den mangler stadig spargevand ….

Hvis man propper 28L urt i den, så er 2 kW altså lige i underkanten.

Jeg har en 20L elkedel på 2,5 kW og det kan jeg så fortælle – det er for meget

Så Klarsteins løsning med 2 varmelegemer er smart. (I øvrigt skilte jeg min 20L – og sjovt nok så var varmelegemet 2-delt – sikkert igen samme Kina opskrift)

Måske vi lige kunne få nogle Brewster brugere på banen, med nogle anmeldelser ??
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Truntebryg »

Billede
Klarstein

Billede
Brew Monk

Billede
Brew Devil (UK)

Ah.. nej de ligner stadig ikke rigtig hinanden

Helt tilfældigt - så har de alle en blå ventil....
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Thage »

Styring ser også ens ud... imo


Sent from my iPhone using Tapatalk
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af Thage »

Fandt lige denne på dba https://www.dba.dk/brygudstyr-bryg-dit- ... re_listing" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPhone using Tapatalk
DKiefer
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. okt 2017, 14:03

Re: Bryganlæg købes

Indlæg af DKiefer »

Hej alle
Tak for jeres input, jeg har efter en rum tids søgning droppet at købe brugt og valgte istedet, at kaste min penge efter en Brew Monk 45l. Den er nu forudbestilt:-)

https://www.maltbazaren.dk/shop/the-bre ... 5226p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Daniel
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 09:37
Geografisk sted: Allerød

Re: (Købt) Bryganlæg købes

Indlæg af Thage »

Ser ok ud, og nok til 2 fustager - så et bryg om ugen bør holde husstanden kørende


Sent from my iPhone using Tapatalk
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: (Købt) Bryganlæg købes

Indlæg af Truntebryg »

Efter hvad jeg har hørt, så skulle Brew Monk være af en lidt bedre kvalitet ... men det er jo nok meget individuelt

Bliver spændende med en beskrivelse og test af anlægget...
Besvar

Tilbage til "Køb / Salg / Bytte"