Hvad gør I af jeres øl....

Besvar
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af Per »

Kære bryggere.

Jeg begyndte at brygge i dec. 2017 og har nu 12 bryg på cv´et. Det giver jo en hel del øl, når det er bryg á 20 eller 25 ltr. Jeg kan forstå at en del af jer brygger ganske ofte. Det kan jeg godt forstå, man bliver jo grebet af det. Dejlig hobby, og der hele tiden nogle nye opskrifter og processer man gerne vil afprøve.

Men jeg tænker bare, hvis man nu ikke brygger kommercielt, så kan der da hurtigt blive en del man skal igennem. ;-) Det er jo lige før man kunne blive drikfældig, og det er jo ikke sikkert at de første mange bryg man laver, egner sig til gæster, ej heller at familie og venner synes det er rart at skulle igennem en sød, lavalkoholisk væske, hver gang de kommer på besøg. Og ligefrem at skulle hælde noget ud man har brugt mange timer på at bikse sammen, det går heller ikke. Såe, - kunne være sjovt at høre hvad I gør.

Mange hilsner og tak for et godt forum.

Per Nielsen.
BenjaminKE
Indlæg: 208
Tilmeldt: 1. jun 2012, 14:22
Geografisk sted: Odense

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af BenjaminKE »

Hehe.. brygger mindre og oftere.. :-) mit lille set-up er 9,5 liter.. her tester jeg opskrifter og processer af.. derudover smider jeg det på fad - så kan man drikke den mængde man har lyst til og der kan godt smages mange gange.. hvis jeg går lidt træt i en øl fylder jeg resten af fadet på flasker og gemmer til et senere tidspunkt.. hvis øllet ikke er godt så smider jeg det ud, og så er det heldigvis kun 9 liter det drejer sig om så det er ikke så økonomisk svært.. det er dog kun sket 3 gange at jeg har smidt øl ud.. og startede med at brygge i 2006 ;-)
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: nr.snede

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af k.larsen »

Jeg synes at det skal serveres for dem der har lyst til at smage.
Hvis det ikke er særlig lækkert at drikke så hæld det ud.
Dog kan man blive overrasket over smag og behag - jeg har flere gange oplevet
at den øl jeg syntes var ringest, var der andre som synes er bedst....
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
Brian Vesterager
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17. maj 2017, 08:05

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af Brian Vesterager »

Jeg laver ikke mere end det kan omsættes


Sent from my iPhone using Tapatalk
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af kbh36 »

Brygger en kombination af øl der skal gemmes, og øl der skal drikkes, noget bliver brugt som gave, ellers har jeg øl med når vi skal på besøg, Sønnen på 21 har også med når han skal til arrangementer, både til sig selv og vennerne.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af fjorgensen »

Det forsvinder stille og roligt, så jeg brygger ca 3 gange om måneden og sommetider også nogle 8 ltr's testbryg.
keep it simple !
RuneV
Indlæg: 253
Tilmeldt: 8. feb 2017, 12:34
Geografisk sted: Hasselager, Århus

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af RuneV »

Jeg drikker det selv og bytter for tomme flasker. Desuden kan mine venner godt lide øl, så der ryger også noget der.
Mikael Hansen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. feb 2018, 00:14

Re: Hvad gør I af jeres øl....

Indlæg af Mikael Hansen »

Har 4 store teenager drenge i 18 - 22 ..... så det bliver aldrig et problem ..selv dårligt øl forsvinder ;-)
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"