Hjemmelavet vand input

Besvar
Tl82
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30. okt 2015, 13:29
Geografisk sted: 2300 Manhattan

Hjemmelavet vand input

Indlæg af Tl82 »

Hej
Skal brygge en klon af Bells two hearted ale, som er dejlig humlet. Jeg har desværre glemt at købe tilsætning til mit omvendt osmose vand.
Jeg bor på Amager hvor vandet er ekstremt hårdt. Jeg tænker om jeg kan kompensere for de mangle salte og mineraler i mit neutrale vand ved at tilføje kogt postevand? Umiddelbart tænker jeg postevand/osmosevand i fordelingen 30/70. Er det ok eller har nogen her erfaringer herom?

Vh
Thomas
Thage
Indlæg: 1442
Tilmeldt: 3. okt 2015, 10:37
Geografisk sted: Allerød

Re: Hjemmelavet vand input

Indlæg af Thage »

Aner intet om øllen, men 70/30 som du skriver virker super her... og 60/40 med mørkere øl...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
GeheimBrau
Indlæg: 161
Tilmeldt: 2. apr 2017, 11:24
Geografisk sted: 2690 Mosede Strand

Re: Hjemmelavet vand input

Indlæg af GeheimBrau »

Jeg er ikke kommet til at "pille ved vandet" endnu, har dog købt buffer- og opbevaringsvæske til pH måleren i går og skal have fundet et passende RO anlæg.

Jeg kan dog bekræfte at Bell’s Two Hearted Ale er en rigtig god IPA, jeg smagte den on-location (Kalamazoo/Galesburg) i 2014 i forbindelse med AHA National Homebrewers Conference i Grand Rapids, Michigan.

Jeg mener Two Hearted er blevet 2'er eller 3'er (Heady Topper er også populær på de pladser) de seneste 8 år i de amerikanske hjemmebryggeres årlige afstemning ("vinderen" har hvert år været Pliny the Elder):
https://www.homebrewersassociation.org/ ... a-results/" onclick="window.open(this.href);return false;

På listen er der link til AHA's "klon" opskrift (og Pliny the Elder, her er lidt baggrundsinfo på samme: https://www.homebrewersassociation.org/ ... bleIPA.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;)

Held og lykke med vand og Two Hearted !
GeheimBrau
/Gert
Tl82
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30. okt 2015, 13:29
Geografisk sted: 2300 Manhattan

Re: Hjemmelavet vand input

Indlæg af Tl82 »

Tak for input. Valgte at lave den med 70/30 osmose/postevand. Nu er den snart klar til at komme på gærspand, så må jeg smage om et par uger om den bliver god ;-)
Besvar

Tilbage til "Generelt om brygning"