To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Alm. Nybegynder hjælp.
Besvar
Flatbeard
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. feb 2019, 20:11
Geografisk sted: Herlev

To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Indlæg af Flatbeard »

Hej medbryggere
Jeg skal til at lave mit første bryg, og opdager at BEGGE mine gærspande er utætte omkring hanen! Det er 30 liters spande med den lille, hvide hane som ses her: https://brygforretningen.dk/produkter/S ... LoX0egzaUk" onclick="window.open(this.href);return false; ... det er deres "store startsæt" fra Brygforretningen, og de lod ellers til at vide hvad de snakkede om - så jeg kan ikke tro de har prakket mig noget skrammel på.

Jeg har prøvet at skille det ad og samle igen, prøvet at sætte pakningen indenfor (som jeg mener den skal) og udenfor, uden resultat. Er det mig der er ramt af ravende uheld eller har jeg bare klokket i det et sted? Hullerne var forborede da jeg købte spandene. Har kun testet med koldt vand.

På forhold tak
Mvh Bo Miller
Med venlig hilsen
Bo Miller
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Indlæg af fjorgensen »

Pakningen udvendig, møtrikken indvendig og så spænder du til indtil den er tæt.
keep it simple !
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Som fjørg nævner, det bør funke, hvis ikke så den helt skæv, hvilket jeg har svært ved at tro
Flatbeard
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16. feb 2019, 20:11
Geografisk sted: Herlev

Re: To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Indlæg af Flatbeard »

Ok, problemet er løst: jeg er en tösenjunge. Jeg havde i første omgang ikke spændt pakningen nok, og så har jeg flyttet den ind til indersiden og spændt mere til.

Løsningen blev at sætte pakningen rigtigt, og så spænde skidtet sammen, langt ud over hvad jeg troede man kunne med et plastikgevind. Vold er godt!

Så tak for hjælpen, så får jeg måske alligevel opstartet noget bryggeri i weekenden... weee!
Med venlig hilsen
Bo Miller
inzide
Indlæg: 73
Tilmeldt: 18. feb 2016, 13:10

Re: To utætte gærspande ... eller er jeg en klovn?

Indlæg af inzide »

Jeg kører med en pakning både indvendig og udvendigt. Og så skifter jeg dem engang imellem, da de bliver "stive" efter noget tid med ophold i øl, rengøring etc. ... Better safe than sorry.
Besvar

Tilbage til "Hjælp til at komme igang."