Mindre aktivitet på forum

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.
Brugeravatar
k.larsen
Indlæg: 710
Tilmeldt: 29. sep 2008, 19:47
Geografisk sted: nr.snede

Mindre aktivitet på forum

Indlæg af k.larsen »

Hej brygfolk

Jeg synes at aktiviteten på vores forum er faldet meget i den senere tid.
Er det mon fordi at meget udveksling er flyttet til facebook ...?
Det er lidt ærgerligt, synes jeg.
Hvordan oplever I det - og hvad siger tallene (Jens/Admin) ?
HumlepraXis - håndbryg i praksis - http://www.humlepraxis.dk" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/humlepraxis?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;
walther
Indlæg: 74
Tilmeldt: 13. apr 2009, 18:06

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af walther »

Sommer ?
Knet
Indlæg: 497
Tilmeldt: 16. okt 2017, 18:58
Geografisk sted: Ballerup

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Knet »

Jeg oplever det samme.

Men måske sammensætning af brugere og brugen af sitet ændrer sig? Jeg læste selv en del og nød godt af andres indlæg, inden jeg dristede mig ud i at lave mit eget første indlæg.

Nu ved jeg ikke hvor hyppigt statistikken på forsiden refreshes, men lige nu burde der være 44 gæster online og 3 tilmeldte. Gæst kan naturligvis være medlem, der bare ikke logger ind.

Og jeg synes altid der er mange online. Men aktiviteten vurderer jeg også er lidt nedadgående for øjeblikket.

Håber da som dig, at det hele ikke går facebook vejen!!!
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Humlejægeren »

Den største svaghed ved Facebook er er det er næsten umuligt og finde svar på tidligere stille spørgsmål og derfor ser man også tit det samme spørgsmål stillet igen og igen. (Måske fordi det er lettere at spørge end at søge selv?)
Hvis vi vil holde dette forum kørene skal vi "gamle" være gode til at byde alle ny velkommen og hjælpe alt hvad vi kan.
Og en lille opfordring til vores admin, gøre det let at dele fotos og videoer fra YouTube. For det er en af de få styrker Facebook har.
Brew Strong
Nikolaj
mhn
Indlæg: 439
Tilmeldt: 22. feb 2017, 16:58

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af mhn »

Jeg er ny og skriver ikke meget. Men det er fordi, jeg regner med, der er væsentligt klogere folk, der svarer lidt senere. :-)

Jeg kan ikke rigtigt forholde mig til, om der er nedgang. Det har jeg ikke været her længe nok til.

Jeg følger meget med her. Og lærer meget af det.

Facebook er ubrugeligt i min verden. Så jeg håber da ikke, det hele flytter derover.
Mvh
Morten

Den ene af to. :-) http://mortenbryg.dk
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Mikle »

Jeg er også ny her og bruger dette dejlige forum rigtig meget. Har ikke selv facebook så håber ikke det går helt i stå her på forum.
Brygfar
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. jan 2018, 14:38
Geografisk sted: København SV

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Brygfar »

Jeg er rigtig glad for, at have fundet dette forum!
Og jeg vil være super ked af, hvis det skulle tabe til FB, især fordi jeg lige har slettet min profil.
Dalmoseosebryg
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:44
Geografisk sted: Højelse 4623

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Dalmoseosebryg »

Enig i at aktivitetern er faldet, tror at årsagen skal findes på FB, det efter min mening ikke er egnet til spørgsmål og debat men mere ding og set mit bryg / setup
Brugeravatar
Thor
Indlæg: 271
Tilmeldt: 7. nov 2010, 19:37
Geografisk sted: 5881 Skårup

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Thor »

Enig med k.larsen.
Mange af de nye brugere kommer med spørgsmål som "hvilke fittnings skal jeg bruge eller hvor kan jeg finde disse fade" og så hører man ikke mere til dem.
Der er jo mange gamle tråde der ikke bliver brugt mere f.eks "mad og øl , Hvad drikker du for tiden"... osv.

I øvrigt synes jeg at alle er gode til at svare på spørgsmål fra såvel nye som gamle bryggere.
Brugeravatar
Borg
Indlæg: 4741
Tilmeldt: 28. dec 2009, 17:46
Geografisk sted: Herning

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Borg »

Dette forum er Danmarks bedste for håndbryggere.

Derom slet ingen tvivl.

Et godt forum har lige dele tradition og fornyelse. Og alle brugere af forum har en forpligtelse til at sikre, at begge dele går hånd i hånd.

Uanset om du er ny eller gammel på forumet, kan man bidrage. Både med spørgsmål og med svar.

Vi kan alle give svar, hver af os ud fra den viden og erfaring vi har. Lad være med at tro, at dit svar ikke er godt nok, bare fordi du er ny.

Et svar kan også være en opfordring til at søge på forummet, eller måske et link til en anden tråd, hvor emnet har været debatteret.

Jeg er helt sikker på, at hvis det på forummet er folk med erfaring inden for det software der ligger bag, og med viden om andre moduler der med fordel kunne anvendes, så vil Jens (Admin) tage godt imod råd og - specielt dåd - for at gøre oplevelsen af software-pakken bedre.

Alle vi andre, der også anvender Facebook, kunne linke til svar fra vort forum, i stedet for at svare direkte. Og samtidig opfordre til at bruge det (f.eks. via Tapatalk). Dermed sørger vi for, at brugere på Facebook altid ved, hvor den største og bedste kilde til viden om håndbrygning findes.

Forummet skal nok overleve, hvis vi som brugere vil det.
Hilsen Erik Borg
http://www.borgsbryghus.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/BorgsBryghus/" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberzed
Indlæg: 16
Tilmeldt: 8. jan 2018, 17:54

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af cyberzed »

Jeg ser en del aktivitet på FB, men med det sagt så synes jeg også det er meget det samme der hele tiden bliver spurgt om på FB, eller mere fokus på akutte "hjælp jeg er ved at brygge og ved ikke hvad jeg skal med x, y og z". Herinde har jeg selv stor gavn af at søge efter gamle svar for meget af det brygningen går ud på er stadig det samme, det skal også siges at jeg er typen der researcher en del før jeg gør noget så jeg har bevidst forsøgt at finde svar...det kan jeg have lidt tvivl om er en gængs tendens idag.
Per
Indlæg: 338
Tilmeldt: 29. jan 2018, 20:06
Geografisk sted: Rønnede

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af Per »

For mig, som forholdsvis ny håndbrygger, har det været til en kæmpestor hjælp, og ikke mindst glæde, at lære dette forum at kende.

Fra den spæde start i marts 2017 med gode venner og enkelt udstyr, som gryder og gas, til nu med 17 bryg på CV´et og en opgradering af udstyret med en Brew Monk, har Håndbrygforum været til uvurderlig hjælp og inspiration. Jeg ville være ked af hvis al vidensdeling skulle foregå via FaceBook.

At opleve en verden (ølbrygning) befolket med nørder, tusindkunstnere, ølelskere, erfarne bryggere, nystartede, og mange flere med så forskellige tilgange til at brygge øl, har været virkelig sjovt og lærerigt. Jeg var helt sikkert ikke kommet dertil hvor jeg er i dag, uden at kunne trække på hjælp og inspiration via Håndbrygforum. Havde man for 6 mdr. siden spurgt mig om jeg selv ville lave opskrifter, vandbehandle, eksperimentere mm. havde jeg sagt nej. Men nu er jeg altså igang, og familie, venner og bekendte må så lægge øre og gane til "produktionen" ;-) Første forsøg på egen opskrift blev en slags Brown Ale, hvor urten blev delt i 2 før humlekogning for at prøve forskellige humletilsætninger. Her før lagring tegner det godt. Man kan virkelig smage forskellen.

Når jeg støder ind i noget jeg er i tvivl om, eller har brug for hjælp, viden mv. søger jeg først og fremmest her på forum. Det kan godt tage lidt tid, da der kan være lange tråde at læse, men ofte viser det sig at man rent faktisk kan finde svarene på sine spørgsmål her. Og kan man ikke finde nogle brugbare svar/løsninger, så er det bare at skrive sit spørgsmål på forum, og der kommer helt sikkert gode og brugbare svar tilbage. Selvfølgelig kan man godt blive lidt beklemt ved at spørge når man er ny, men det er mit indtryk at man bliver taget godt imod, og tonen er venlig og hjælpsom.

Man er velkommen til at kontakte mig hvis man gerne vil se hvordan jeg brygger på en Brew Monk, og hvis jeg må kigge nogen over skulderen, vil jeg også meget gerne det.

Mange hilsner fra Per.
kbh36
Indlæg: 377
Tilmeldt: 27. dec 2014, 19:43
Geografisk sted: 4060 Kr. Såby

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af kbh36 »

Jeg er stor tilhænger af forum, og ikke FB,
Det er nemt at søge, og her er vores hobby/passion der er i højsæde.

På FB er det mere MIG MIG MIG kulturen der lever, godt nok er brygger kulturen mere hjælpsom end så mange andre, men på FB skinner det lidt igennem alligevel, og så er der alt muligt andet gøjl og reklamer som er forstyrrende.
/Klaus
Cenosillicaphobia is the fear of an empty beer glass. Jeg har ikke et alkoholproblem, jeg har en hobby.
JeppeDahlNielsen
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. apr 2018, 19:33

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af JeppeDahlNielsen »

Jeg er helt ny udi brygning (bryg 2+3 står på gærspande, bryg 1 er i færd med eftergæring).
Men dette er vidst mit første indlæg på forummet.

Som ny i faget bruger jeg primært forum som opslagsværk. For hold da op hvor lægger der mange informationer og gamle tråde herinde. Jeg roder stadig rundt i de grundlæggende elementer i brygning, og mine elementære spørgsmål er alle stillet 1000 gange før. Derfor bidrager jeg - og sikkert andre af min erfaringsgruppe - ikke meget til forummet.

Dertil kommer at jeg måske er bange for at stille spørgsmål til det elementære. En del er terminologien er stadig ikke helt på plads, og de nyere tråde i forum virker til at være på et meget højt fagligt plan, og jeg føler mig derfor lidt "dum" med mine begynder spørgsmål... men det er bare min egen forfængelighed:)
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 07:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Mindre aktivitet på forum

Indlæg af grøntoft »

Jeg tror også at sæsonen gør at der er mindre aktivitet. Jeg er moderator på et andet forum, og der er også en del mindre aktivitet om sommeren.

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Besvar

Tilbage til "Løst og fast om øl og øloplevelser"