Glas

Løst og fast om øl og øloplevelser, anmeldelser af bøger, og alt andet der kan komme fra en øl elskers mave.

Glas

Indlægaf Knet » 5. mar 2019, 22:16

Siden jeg begyndte at brygge selv, har jeg drukket øl af et stort tulipan lignende rødvinsglas. For nylig var jeg så på restaurant, hvor jeg smagte samme vin i 2 forskellige glas. Og smagsoplevelsen var markant forskellig. Det ene glas åbnede ligesom vinen bedre op, end det andet glas. Det fik mig til at tænke over om jeg burde investere i nogle ordentlige ølglas, som så aldrig ville blive andet end håndvasket i varmt vand.

Jeg har søgt lidt og er snublet over disse: https://www.google.dk/search?q=luigi%20 ... birrateque, der fås i en stout, IPA/ale og hvedeudgave. Endvidere et “smageglas” til håndbryggeren.

Nogle der har erfaringer med disse glas?

Hvad gør I andre? Matcher ølstil og glas? Eller snupper I det bedste fra IKEA (som jeg har gjort indtil nu).

Hvilke anbefaler I?

Vh. Kenneth
Knet

Geografisk sted: Ballerup

Re: Glas

Indlægaf Benjamin » 5. mar 2019, 22:22

jeg har fået sådan nogl i julegave af en MEGET GOD VEN.... Pilsner IPA og smageglas de er rigtig gode, og klær øllet rigtig godt. kan anbefales
Brugeravatar
Benjamin

Indlægaf Freund » 6. mar 2019, 07:20

Jeg har en lignende oplevelse, Kenneth.
Jeg matcher øl med glas.

Det er spændende hvordan glas og øllets temperatur har betydning for oplevelsen af smagen.
Og karboneringen spiller også ind...

Hilsen
Freund
Freund

Images: 1
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf MikeRiis » 7. mar 2019, 13:37

Jeg har blandt dem her.

https://shopping.coop.dk/vare/spiegelau ... 3322236818

Samt mange andre. Til en god øl hører sig også et lækkert glas.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
MikeRiis

Geografisk sted: Hørning (Skanderborg)

Tilbage til Løst og fast om øl og øloplevelser