Erfaring med 500g co2 flaske fra tyskland

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Besvar
Brugeravatar
klein
Indlæg: 56
Tilmeldt: 26. dec 2009, 20:12
Geografisk sted: Gravens - 6040 Egtved

Erfaring med 500g co2 flaske fra tyskland

Indlæg af klein »

Hej.

Jeg overvejer at købe et co2 ombygningssæt til min Biermaxx hos zapfanlagendoktor i Tyskland.

https://www.zapfanlagendoktor.de/store- ... es-co-c-13" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen som har erfaring med den 500g co2 flaske som følger med.
Kan man bytte den i danmark ?
Eller kan den byttes nær en grænsebutik?

Alternativt kunne jeg bare købe co2 adapteren til biermaxx i tyskland, og så købe et mini co2 setup hos f.eks Lund Teknik.
Jeg kan bare se at forsendelses omkostningerne fra Tyskland er ca. de samme om jeg kun køber adapteren eller hele co2 setuppet.

Håber i kan hjælpe
Mvh.Martin

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
Gravens Microbryg
fjorgensen
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. apr 2014, 11:57
Geografisk sted: 7451 Sunds

Re: Erfaring med 500g co2 flaske fra tyskland

Indlæg af fjorgensen »

Jeg ville købe en 2 kg flaske, det er billigere i længden og så har du Co2 i flere måneder.
keep it simple !
Brugeravatar
klein
Indlæg: 56
Tilmeldt: 26. dec 2009, 20:12
Geografisk sted: Gravens - 6040 Egtved

Re: Erfaring med 500g co2 flaske fra tyskland

Indlæg af klein »

Jeg er som udgangspunkt først interesseret i at få en større co2 beholder på min Biermaxx, og jeg syntes at 400-500g lød som en passende størrelse.
Grunden til at jeg holder udkig efter et setup fra Tyskland, er at jeg umiddelbart kun kan få adapter settet til min Biermaxx i tyskland, og som før skrevet så er porto forskellen på en lille og en stor pakke meget begrænset.

Hvis jeg køber setuppet med en 2kg co2 i Tyskland, vil det så være muligt at få den genopfyldt i DK?
Eller er det bedst at købe i DK, for at tingene passer sammen.

Det som jeg i virkeligheden har brug for er :

Co2 adapter til Biermaxx
Co2 regulator sæt med udgang til 4/8mm slange eller 3/4" gevind
Co2 flaske

Mvh.Martin

Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
Gravens Microbryg
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Erfaring med 500g co2 flaske fra tyskland

Indlæg af Truntebryg »

Jeg (og omgangskredsen efter hånden) er stor forbruger af de der 500g DE flasker

De er TÜV godkendte, handy, har ventil, og overtryksventil og koster ikke mange basse øre... Afgangs gevindet passer på std. CO2 regulator.

Opfyldning klares fra en større CO2 flaske med et overgangsrør (eller slange) og kan fyldes med ca 400g hvis den tomme flaske lægges i fryseren.

Der er mange der ikke syntes om genopfyld hjemme, men igen alt er jo med godkendte fittings (typ til 300 BAR) og jeg kan ikke se noget risikabelt i det. Selvfølgelig skal man huske der er 60 Bar i flasken, men det er der jo også når du sætter reguleringsventil på en alm. flaske. Hvor mange har handsker og visir på når de gør det ?
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"