CO2 og cornelius

For de hjemme bryggere der vil bygge en fed hjemmebar, men der er også plads til de der ikke brygger øl :-)
Vangsgaard
Indlæg: 101
Tilmeldt: 3. okt 2015, 13:03
Geografisk sted: Vejen/Kolding

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Vangsgaard »

Synes også min blev ved med at tage CO2. Nu har jeg så bare haft CO2 åben konstant og fadet stående med koblinger på. CO2 flasken er ikke blevet tømt så det tyder ikke på den var utæt, men bare at den i rigtig lang tid kunne blive ved med at optage CO2? Fadet står i køleskab ved samme temperatur.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Truntebryg »

Thage skrev:Tja, jeg undres nu stadig... men mangler at få fejlsøgt i bund... fandt dog ud af et fad blev fladt da jeg kunne skrue CO2 af med hånden, så det skal lige tjekkes om efterspænding er nok


Sent from my iPhone using Tapatalk

UHA - jeg har kun haft 1 ventil af et fad ... og det var for at prøve et skift fra PIN til BALLlock ;-)

Det bruger jeg altså ikke....
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Truntebryg »

Vangsgaard skrev:Synes også min blev ved med at tage CO2. Nu har jeg så bare haft CO2 åben konstant og fadet stående med koblinger på. CO2 flasken er ikke blevet tømt så det tyder ikke på den var utæt, men bare at den i rigtig lang tid kunne blive ved med at optage CO2? Fadet står i køleskab ved samme temperatur.
Hmm tjaa ja, altså jeg syntes næsten det er lige meget hvor hårdt jeg spænder div. slange - så siver de. Testen med at sætte CO2 på slangen (og uden fad) og lukke flasken - så bliver slangen bare tømt.... nogle gange over 1 uge !!!

Jeg har rigtig mange flasker og rigtig mange regulator ventiler - så det er lidt tilfældigt hvem der holder 100% tæt. EFTER jeg er begyndt at bruge de "bløde" slanger så syntes jeg det går bedre.
Vangsgaard
Indlæg: 101
Tilmeldt: 3. okt 2015, 13:03
Geografisk sted: Vejen/Kolding

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Vangsgaard »

Bløde slanger, hvad er det for nogle? Jeg bruger nogle fra Lund, men de er ret hårde og stive.

Ville helst jeg bare kunne lade ventil osv sidde på det fad jeg har tilsluttet så jeg slipper for at skulle udlufte osv. hvis man bliver ved med at montere koblinger til og fra.

Har kun en 2 kg flaske fast tilsluttet - så er det ikke helt så meget man taber hvis det siver.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Truntebryg »

Enig - det er det nemmeste.

Jeg bruger 2 typer blød slange - den ene er vist vinyl slange, fra noget rengørings mekanik ... sådan rimelig tykvæget. Når spændebåndet strammes så giver det sig lidt og lukker derfor nemt tæt.

Den anden type, ligner sådan noget armeret trykluft slange. (den jeg har, har dog en kokkehue ;-) den er med rigtig tyk væg og super blød. Den skal jeg bestemt have fat i igen - den er dog købt som øl slange i Polen.
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: CO2 og cornelius

Indlæg af Truntebryg »

Truntebryg skrev: Jeg har rigtig mange flasker og rigtig mange regulator ventiler - så det er lidt tilfældigt hvem der holder 100% tæt. EFTER jeg er begyndt at bruge de "bløde" slanger så syntes jeg det går bedre.
Iøvrigt har jeg samme problem, med laugets CO2 flaske/ setup. Kan simpelthen ikke finde fejlen. Mine små 500g DE flasker holder typisk til 4-5 fustager - bryglaugets 6 kg holder ikke til 5 bryg !!!
Besvar

Tilbage til "Hjemmebar"