Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

PID regulator, styringer og programmer.
Besvar
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

Indlæg af grøntoft »

Efter at have trawlet nettet tyndt for at finde ud af hvordan man samler de stumper der skal bruges til at lave sig et fuldt fungerende tracking software, samt styring af køleskabe, bliver jeg nødt til at høre jer her inde, om der er nogen der kan guide mig til hvad man skal bruge og hvordan det skal samles.

Jeg synes ikke at jeg har kunnet noget brugbar info på hvordan man samler det. Alt angående installation af software kan jeg finde, men ikke noget om hvordan man laver en controller. Jeg vil gerne lave en ESP8266 controller, da mine køleskabe er i et andet rum end hvor min RPi kommer til at være.

Er der mon en venlig sjæl der ude der kunne tænke sig at hjælpe lille mig?
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Brugeravatar
ThomasM
Indlæg: 200
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:09
Geografisk sted: Nordjylland, ulsted

Re: Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

Indlæg af ThomasM »

Jeg har lavet et par projekter med esp8266 feks styring af køleskab, temperatur logging til Google sheets mm.

Er det en tegning om hvordan det skal loddes og skrues sammen du søger.
/Thomas
grøntoft
Indlæg: 680
Tilmeldt: 18. sep 2014, 08:32
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

Indlæg af grøntoft »

ThomasM skrev:Jeg har lavet et par projekter med esp8266 feks styring af køleskab, temperatur logging til Google sheets mm.

Er det en tegning om hvordan det skal loddes og skrues sammen du søger.
Ja, lige præcis!

Der findes noget software til brewpiremix/fermentrack med hvilke terminaler på chippen der skal bruges til hvad. Men hvad der skal købes og hvordan det skal loddes sammen kan jeg ikke finde nogen steder.

Sendt fra min GM1913 med Tapatalk
"De ej poeter ere, der kun drikke vand"
- Ludvig Holberg
Brugeravatar
ThomasM
Indlæg: 200
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:09
Geografisk sted: Nordjylland, ulsted

Re: Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

Indlæg af ThomasM »

Måske det her kan hjælpe https://www.instructables.com/WiFi-Brew ... roller-Wi/" onclick="window.open(this.href);return false;
ellers find noget kode og et link til hvilken esp8266 du har så skal jeg prøbe at finde ud af det.
/Thomas
Ssalminen88
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. nov 2020, 19:06

Re: Hjælp til brewpi/brewpiremix/fermentrack (og hardware)

Indlæg af Ssalminen88 »

Jeg følger også lige med, jeg er nået så langt at jeg gerne vil lave en Pi styring til at følge gæringen via Tilt, men kunne også godt tænke mig en form for Gærskab der også kan styres via Pi på en eller anden led.
Besvar

Tilbage til "Microprocessor styring til ølbrygning"