Vandbehandling anlæg

Kun for nørder :-)
Besvar
GislingeBryghus
Indlæg: 21
Tilmeldt: 16. jul 2016, 22:29

Vandbehandling anlæg

Indlæg af GislingeBryghus »

Er der nogen der kan hjælpe med termerne vedrørende vandbehandling.
Nogen skriver Osmoseanlæg, andre omvendt Osmoseanlæg, deminiraliseret vand, nul vand, osv.

Hvis jeg vil bygge vande op forfra, hvilken slags vand, skal jeg have, og hvilket anlæg laver det?
Er der en der kort kan beskrive proces og anlæg?
Nogen der har en ide til hvad prisen på anlæg ca. er, hvis man bruger ca. 300 Liter om ugen?
Brygfar
Indlæg: 30
Tilmeldt: 3. jan 2018, 14:38
Geografisk sted: København SV

Re: Vandbehandling anlæg

Indlæg af Brygfar »

Jeg købte for nyligt et omvendt osmoseanlæg fra denne side http://rent-postevand.dk/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hørte om den på dette forum. Der skulle eftersigende være god information, at hente, hvis man kontakter manden bag siden og der er under alle omstændigheder gode informationer tilgængeligt på hjemmesiden.
Det vil være min anbefaling :)
Held og lykke
morfmir
Indlæg: 676
Tilmeldt: 16. dec 2008, 22:55
Geografisk sted: Mørkøv

Re: Vandbehandling anlæg

Indlæg af morfmir »

GislingeBryghus skrev:Er der nogen der kan hjælpe med termerne vedrørende vandbehandling.
Nogen skriver Osmoseanlæg, andre omvendt Osmoseanlæg, deminiraliseret vand, nul vand, osv.

Hvis jeg vil bygge vande op forfra, hvilken slags vand, skal jeg have, og hvilket anlæg laver det?
Er der en der kort kan beskrive proces og anlæg?
Nogen der har en ide til hvad prisen på anlæg ca. er, hvis man bruger ca. 300 Liter om ugen?
Hej Kim
Fedt at du kommer i gang med at vandbehandle. Det vil du ikke fortryde.
Hvis du vil bruge det til dit store setop skal du have et effektivt anlæg, det nytter ikke noget de små hobbyanlæg. De giver alt for meget spildevand. Og det er alt for langsomme.
Du skal have et anlæg med boosterpumpe og helst to pumper for at kunne kører konstant. Med kun en pumpe skal den have pause til afkøling. Med boosterpumpe kan du komme ned på spildevand kontra rent vand på 1/1 og et flow omkring 1-2 liter i minuttet. Det billige anlæg laver op til 10 gange spildevand kontra rentvand og det løber MEGET langsomt.
Jeg har et anlæg ala det her med to pumper
http://rent-postevand.dk/shop/Vandfilte ... /RO600BLQC" onclick="window.open(this.href);return false;?
Det er pt ikke sat til, fordi jeg bygger bryggeriet om. Men du er velkommen her i Marke, så du kan se det og får en forklaring på funktionen.

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
Besvar

Tilbage til "Kemi"