Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl
Besvar
Meløse Bryghus
Indlæg: 172
Tilmeldt: 6. jan 2008, 05:07
Geografisk sted: Meløse

Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Meløse Bryghus »

Kære håndbryggere,

Forberedelserne til Haandbryggerstanden på Danske Ølentusiasters Ølfestival i København 23. – 25. maj 2013 er i gang!

For at det hele kan lade sig gøre skal der være nogen der vil brygge noget øl og servere det for festivalgæsterne. Derfor opfordrer jeg hermed alle håndbryggere til allerede nu at få gang i brygkedler og gærspande, og få jer meldt til.

Det er jo nærmest en tradition, at håndbryggerne byder på festivalens mest varierede og unikke sortiment af øl, og den tradition skulle jo nødig brydes. Derfor er der behov alle slags øl og alle slags bryggere, så både de allermest erfarne og de helt grønne og alle dem ind i mellem bør melde sig under fanerne.

Skriv til Ølministeriet på haandbryggerstanden2012@skifreak.dk og meld dig selv og dine øl til!
senest fredag den 15. marts 2013. NY frist 22. Marts!!!
Ved tilmelding får du adgang til en online folder (Dropbox) med diverse skema vedrørende øl, ølbeskrivelser, barvagter og andet, som skal udfyldes til brug for festival program og vagtplanlægning.

Eneste krav for at deltage er:
at du eller dit bryglaug selv skal have brygget øllet
at øllet er på en corneliusfustage – der kan tappes fra fustager med både kravekobling og pin-kobling.
at du kan tage en barvagt eller to i løbet af festivalen – så tag hellere fri alle tre dage, da vi ikke vil garantere du får vagt en bestemt dag, før vi når tilmeldingsfristen.

Til gengæld vil du som håndbrygger få et udstillerarmbånd til hele festivalen og en haandbryggerskjorte med stor herlighedsværdi.

Der vil desuden blive afholdt en række planlægnings- og arbejdsmøder inden festivalen.

Alle er velkomne!

Så altså:

Skriv til Haandbryggerstanden2012@skifreak.dk og meld dig og dine øl til!

Højt Skum

Henrik Riistoft Nygaard
Ølminister
Senest rettet af Meløse Bryghus 14. mar 2013, 19:04, rettet i alt 1 gang.
Meløse Bryghus
Indlæg: 172
Tilmeldt: 6. jan 2008, 05:07
Geografisk sted: Meløse

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Meløse Bryghus »

Der er stadig åbent for tilmeldinger - og jeg modtager dem hellere i dag end i morgen :-P

Mvh.
Henrik
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Humlejægeren »

Jeg skal med ;-)
Brew Strong
Nikolaj
Meløse Bryghus
Indlæg: 172
Tilmeldt: 6. jan 2008, 05:07
Geografisk sted: Meløse

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Meløse Bryghus »

Kære Håndbryggere,

Af hensyn til det indtil nu lave antal tilmeldinger, vil jeg give jer en ekstra chance til at tilmelde jer.

Fristen for tilmelding rykkes til den 22. marts 2013.

Så har i hele weekend til at brygge, så det er bare med at komme til gryderne…

Se første post i tråden for det praktiske omkring tilmelding med mere....

P.S. - jeg svarer ikke på mail i denne weekend, men først i næste uge.

Mvh.
Henrik
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Humlejægeren »

Godt så er det brygge dag for den øl jeg tager med..
Tænker på at køre fra jylland til kbh og tilbage hvis der er nogen der skal med eller have øl med over... har plads til 3 mand med øl..
Brew Strong
Nikolaj
DanGJensen
Indlæg: 381
Tilmeldt: 23. dec 2010, 11:04
Geografisk sted: Hirtshals(Nordjylland)

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af DanGJensen »

Ville sku gerne med men min hustru har termin d. 8 maj, så det bliver nok ikke i år for mit vedkommende :)
http://www.pronetic.dk - Værdiskabende IT-infrastruktur til det danske erhvervsliv!
Brugeravatar
Benjamin
Indlæg: 826
Tilmeldt: 7. nov 2011, 11:14

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Benjamin »

Øv jeg har ikke fustager, og mit øl er stadig kit. men, hvor jeg ku tænke mig at snuse, snakke, og smage. kan man mon lave et skue-bryg eller flere?
Humlejægeren
Co-Admin
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 7. jan 2011, 19:50
Geografisk sted: Horsens (Brædstrup)

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Humlejægeren »

Benjamin skrev:Øv jeg har ikke fustager, og mit øl er stadig kit. men, hvor jeg ku tænke mig at snuse, snakke, og smage. kan man mon lave et skue-bryg eller flere?
Jeg skifte til fustager så jeg kunne komme med sidste år
Brew Strong
Nikolaj
morfmir
Indlæg: 676
Tilmeldt: 16. dec 2008, 22:55
Geografisk sted: Mørkøv

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af morfmir »

Benjamin skrev:Øv jeg har ikke fustager, og mit øl er stadig kit. men, hvor jeg ku tænke mig at snuse, snakke, og smage. kan man mon lave et skue-bryg eller flere?
Jeg kan ikke lige se hvor du kommer fra på din profil. Men hvis du er i nærheden af Tølløse er du velkommen til at låen en af vores fustager. Vi har PT et par stykker som er tomme.

Vi levere mindst 5-6 øl fra Tølløse bryggelaug. Vi glæder os meget. Det plejer at være helt fantastisk. Vi har I år brygget en serie på 3 brownales med forskellige tilsætninger, specielt til festivallen. En med Kamille, som jeg har omtalt i en anden tråd for nyligt. En med mose pors og en med ingefær og chili. Alle 3 er brygget på samme grund opskrift, en rund engelsk brown ale.
Så har vi en belgisk hinbærøl og en egefads lagret havrestout. Hvad den sidste bliver er ikke helt sikkert endnu, måske vores PlimgokCider eller også en tørhumlet belgisk blond.

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
Jonas
Indlæg: 203
Tilmeldt: 20. mar 2007, 15:51
Geografisk sted: Sorgenfri
Kontakt:

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Jonas »

Jeg formoder at man er velkommen til at tage en tørn bag baren på standen selvom man ikke har eget brygs med - så det skal da ikke holde nogen tilbage.

I øvrigt mangler jeg desværre stadig min ene fustage fra sidste år - hvis der er nogen der har en til overs....
Jonas, Bryggeren på Kronebakken
http://www.kronebryg.dk
Jonas
Indlæg: 203
Tilmeldt: 20. mar 2007, 15:51
Geografisk sted: Sorgenfri
Kontakt:

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af Jonas »

@Benjamin:
Jeg kan ikke se noget problem i at medbringe en kit øl - det er jo stadig en form for haandbryg.
Jonas, Bryggeren på Kronebakken
http://www.kronebryg.dk
Brugeravatar
El Toro Diablo
Indlæg: 119
Tilmeldt: 16. mar 2013, 13:39
Geografisk sted: Vanløse

Re: Haandbryggerstanden på DØE Ølfestival 2013

Indlæg af El Toro Diablo »

Hvorfor ser jeg først dette indlæg nu? :(
Varmt øl til frosne mænd,
Og varmt øl til trætte,
For varmt øl er kroppens ven,
Og sindet kan det lette.

-Røde Orm

bryg
øl: 19
cider: 8
mjød: 6
Sake: 1
Besvar

Tilbage til "links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum"