Haandbryggerstanden 2012

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl

Haandbryggerstanden 2012

Indlægaf Meløse Bryghus » 21. jan 2012, 00:14

Kære håndbryggere,

Forberedelserne til Haandbryggerstanden på Danske Ølentusiasters Ølfestival i København 10. – 12. maj 2012 er i gang!

For at det hele kan lade sig gøre skal der være nogen der vil brygge noget øl og servere det for festivalgæsterne. Derfor opfordrer jeg hermed alle håndbryggere til allerede nu at få gang i brygkedler og gærspande, og få jer meldt til.

Det er jo nærmest en tradition, at håndbryggerne byder på festivalens mest varierede og unikke sortiment af øl, og den tradition skulle jo nødig brydes. Derfor er der behov alle slags øl og alle slags bryggere, så både de allermest erfarne og de helt grønne og alle dem ind i mellem bør melde sig under fanerne.

Skriv til Ølministeriet på haandbryggerstanden2012 [@] skifreak.dk og meld dig selv og dine øl til!
senest fredag den 24. februar 2012.

De deltagende håndbryggere vil få udstillerarmbånd til hele festivalen.

De indleverede øl vil endvidere blive godtgjort med overskuddet fra poletsalget. Sidste år med ca. 150,- kr. pr. 19-liters corneliusfad. Der kan indleveres fade med både kravekobling og pin-kobling.

Der vil blive udarbejdet en vagtplan for Haandbryggerstanden, således at standen altid er bemandet med ca. 4-5 personer. Hver vagt tilstræbes at være minimum 3 timer. Skriv derfor hvornår du gerne vil have vagten placeret indenfor tidsrummene:

Torsdag 10. maj kl. 15:00 – 23:00
Fredag 11. maj kl. 12:00 – 23:00
Lørdag 12. maj kl. 12:00 – 23:00

Skriv også hvem du gerne vil stå på vagt med.

Der er desuden behov for folk til at stille standen op onsdag aften og pille den ned igen søndag. Deltagelse her tæller også som en fuldgyldig vagt!

Vagterne vil blive uddelt efter først-til-mølle, og hvis du har øl med er du garanteret at få en vagt.

Der vil desuden blive afholdt en række planlægningsmøder inden festivalen, med følgende foreløbige tidsplan:

Lørdag den 28. januar kl. 16:15 på Ølbaren, Elmegade 2, 2200 Kbh N
(foreløbig dato) - Lørdag den 25. februar kl. 16:15 på Ølbaren, Elmegade 2, 2200 Kbh N
(foreløbig dato) - Lørdag den 24. marts kl. 16:15 på Ølbaren, Elmegade 2, 2200 Kbh N
(foreløbig dato) - Lørdag den 21. april kl. 16:15 på Ølbaren, Elmegade 2, 2200 Kbh N
(foreløbig dato) - Lørdag den 5. maj kl. 16:15 på Ølbaren, Elmegade 2, 2200 Kbh N

Alle er velkomne!

Så altså:

Skriv til Haandbryggerstanden2012 [@] skifreak.dk og meld dig og dine øl til!

Højt Skum

Henrik Riistoft Nygaard
Ølminister
Meløse Bryghus

Geografisk sted: Meløse

Re: Haandbryggerstanden 2012

Indlægaf k.larsen » 21. jan 2012, 13:26

Jeg går ud fra at det som altid kun er fadøl der kan serveres på standen..
Er det også ok at komme med en lille cornelius, ca 9 liter. Den er jo nemmere at rejse med,
Og der plejer jo alligevel at være mere end rigeligt øl på standen.

Mvh Kenneth
Brugeravatar
k.larsen

Geografisk sted: nr.snede

Indlægaf Meløse Bryghus » 21. jan 2012, 20:29

k.larsen skrev:Jeg går ud fra at det som altid kun er fadøl der kan serveres på standen..
Er det også ok at komme med en lille cornelius, ca 9 liter. Den er jo nemmere at rejse med,
Og der plejer jo alligevel at være mere end rigeligt øl på standen.

Mvh Kenneth

Kære Kenneth,

Det er korrekt, at der kun vil være mulighed for at medbringe fadøl på cornelius fustager (dog både pin-lock og ball-lock).
Flaskeøl er desværre ikke muligt, da det vil udgøre alt for stor en logistisk udfordring.

Det er OK at medbringe en 9 liters fustage. Mit overordnede indtryk fra sidste år er, at det kun var få af de næsten 60 øl, der blev konsumeret mere end 12-13 liter af.
Meløse Bryghus

Indlægaf Jonas » 23. jan 2012, 10:17

Vil det sige at det nu er legalt "kun" at medbringe en 9 liters? Det har ærgret mig lidt at skulle lave en hel batch udelukkende til Standen og ikke få mere end 2-3 flasker til eget brug/fordeling blandt venner og familie. Det kunne jo være sjovt at gensmage brygget...

Jonas
Jonas, Bryggeren på Kronebakken
http://www.kronebryg.dk
Jonas

Geografisk sted: Sorgenfri

Indlægaf morfmir » 23. jan 2012, 15:38

Meløse Bryghus skrev:Det er OK at medbringe en 9 liters fustage. Mit overordnede indtryk fra sidste år er, at det kun var få af de næsten 60 øl, der blev konsumeret mere end 12-13 liter af.

Vores Indian Brown ale blev drukket helt op... :-)

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
morfmir

Geografisk sted: Mørkøv

Indlægaf Meløse Bryghus » 23. jan 2012, 22:36

@ Jonas: Ja, det er helt OK at medbringe en enkelt 9 liters fustage, hvis det er det man ønsker. Eller flere 9 liters fustager med forskellige øl.

@ morfmir: OK, den må have været god! :-)

Det generelle billede var nu stadig at fustagerne ikke var tømte. Jeg var med til at flytte rundt på fustagerne på lageret sent lørdag sidste år, og der var de fleste "brugte" fustager kvart- elller halvfulde.

Forrige år havde jeg selv 9 liters fustager med, og ser ikke noget problem i det. Hvis en 9 liters bliver tømt, kan man jo sætte en anden fustage øl på, der har været på, men ikke er blevet tømt.
Tidlgere år er 9 liters fustager blevet afregnet til ½ pris i fht. de store 19 liters. Samme praksis vil være gældende i år.
Meløse Bryghus

Indlægaf pipefiter » 23. jan 2012, 22:42

Hej jeg var iblandt dem som var der til sidst om lørdagen min lakrids porter blev helt tømt. Jeg vil være der 2 dage i år, det var en fed oplevelse med alt det gode øl, jeg tager nok en stor fad med til hver dag.

mvh Flemming 6534
pipefiter

Images: 0
Geografisk sted: 6200 Aabenraa

Indlægaf k.larsen » 12. feb 2012, 14:01

Tidligere har der været indlevering øl øl før festivalen startede.
Er det muligt og ok bare at have øllet med når man selv kommer til vagten på festivalen.
Jeg bor i Jylland, og det ville gøre det hele meget lettere på den måde.

Mvh.
Kenneth Larsen
Brugeravatar
k.larsen

Geografisk sted: nr.snede

Sv: Haandbryggerstanden 2012

Indlægaf Lunabryg » 12. feb 2012, 22:59

Gider sgu ikke deltage. Københavnerne har nok. I sig selv og er på ingen måde solidariske med folk der kommer længere væk fra
Senest rettet af Lunabryg 13. feb 2012, 14:58, rettet i alt 1 gang.
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Lunabryg

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf Janse » 12. feb 2012, 23:09

Lunabryg skrev:Gider sgu ikke deltage. Københavnerne har nok. I sig selv og et på ingen måde solidariske med folk der kommer længere væk fra

?? Skulle det måske have været i et diskrimitions forum???
Besøg mig og synes godt om Jinnks Bryghus på facebook
Janse

Geografisk sted: Glostrup

Re: Sv: Haandbryggerstanden 2012

Indlægaf Kofoed » 12. feb 2012, 23:26

Lunabryg skrev:Gider sgu ikke deltage. Københavnerne har nok. I sig selv og et på ingen måde solidariske med folk der kommer længere væk fra

Helt ærligt - Synes du den kommentar hører sig til her?

Kofoed
Brugeravatar
Kofoed

Images: 0
Geografisk sted: Odense

Sv: Haandbryggerstanden 2012

Indlægaf Lunabryg » 13. feb 2012, 08:24

I bund og grund er der vel ingen der siger at man ikke kan forholde sig kritisk til ting.
Grunden til jeg skriver som jeg gør er at jeg har haft en dårlig oplevelse tidligere og jeg syntes egentlig det et en skam at vi ikke som Håndbryggere kan være mere solidariske med hinanden. Da der var ølfestival i Esbjerg lagde jeg hus til overnattende gæster fra Kbh. Idet jeg mener man har en fælles forpligtigelse til at få tingene til at fungere. Da jeg så forgæves forsøgte at finde overnatning hos nogle af håndbryggerne i kbh. Fik jeg at vide at jeg bare kunne tage på hotel men at øllet jeg medbragte var mere end velkomment. Er det virkelig sådan vi ønsker at behandle hinanden? Resultatet var naturligvis at jeg blev væk for ellers ville jeg føle mig til grin.
Steen 6715

Wish U were beer ;-)
Lunabryg

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf Jonas » 21. feb 2012, 11:34

Er det kun mig, der ikke kan se Haandbryggerstanden tegnet i på standskitsen??

http://www.ale.dk/index.php?id=3039

Jonas
Jonas, Bryggeren på Kronebakken
http://www.kronebryg.dk
Jonas

Geografisk sted: Sorgenfri

Indlægaf Morten L » 21. feb 2012, 12:14

Er der kommet nogen udmeldinger fra DØE omkring mad?
De seneste år har det mildt sagt været elendigt.

Jonas skrev:Er det kun mig, der ikke kan se Haandbryggerstanden tegnet i på standskitsen??

http://www.ale.dk/index.php?id=3039

Jonas

Jeg kan heller ikke se den, men der er "Reserverede" stande, det kunne være en af dem.
MVH
Morten
"Give a man a fish and he will eat for a day. Teach him how to fish, and he will sit in a boat and drink beer all day"
Brugeravatar
Morten L
Co-Admin

Geografisk sted: 9230 Svenstrup J

Indlægaf morfmir » 21. feb 2012, 16:36

Morten L skrev:Er der kommet nogen udmeldinger fra DØE omkring mad?
De seneste år har det mildt sagt været elendigt.

Det sidste jeg hørte var at de ville opgradere på madsiden. Og at alt maden bliver lavet med øl så det passer bedre til klientellet på festivallen.
Mon ikke DØE er lidt skræmt/bange for at copenhagenbeercelebration skal tage for mange af deres kunder.
Jeg personligt skal med begge steder, og hilser det velkommen at ølfestivallen opper sig, især på madsiden.

/Thomas
---
Imod tåber kæmper selv guder forgæves
morfmir

Geografisk sted: Mørkøv

Næste

Tilbage til links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum