Dobbelt-posting

links til andre fora eller hjemmesider.
Med relevans til øl
Besvar
Ovi

Dobbelt-posting

Indlæg af Ovi »

Hej håndbryggere

Fordi der i dag fndes brygforums mail-liste via haandbryg.dk og webforum på www.haandbrygforum.dk er det nu blevet let for de fleste at få svar på spørgsmål om håndbrygning, og det er jo dejligt. Men bagsiden af medaljen er at mange vælger at skrive deres spørgsmål begge steder - uden at fortælle om det. Jeg vil hjertens gerne hjælpe nybegyndere med at svare på deres spørgsmål, men jeg gider ikke bruge min tid på at svare på spørgsmål, som allerede er blevet besvaret andetsteds.

Min opfordring er derfor blot at man skriver i sin besked hvis man har stillet spørgsmålet andre steder (gerne med link), så er det nemt at finde ud af om spørgsmålet allerede er blevet besvaret eller ej.

Til orientering er denne besked sendt til både brygforum og haandbrygforum.dk :-)

Til admin: Hvis du synes det er en relevant besked for alle brugere, kan du så ikke gøre den sticky?
Brugeravatar
admin
Site Admin
Indlæg: 4754
Tilmeldt: 4. dec 2005, 16:25
Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlæg af admin »

Faktisk så jeg helst at der blev lavet en gruppe på usenet og derfra en bro til forskellige fora og mail´ing lister, således at viden´s delingen bliver fuldent.
Men hvad folk gør og ikke gør, kan jeg ikke gøre noget ved, og hvis de dobbelt poster, tjaa... så kommer der vel flere svar muligheder, og det gør det jo ikke altid mere nemt for dem selv.

Jens
Senest rettet af admin 15. sep 2006, 19:26, rettet i alt 1 gang.
Malmberg
Indlæg: 342
Tilmeldt: 6. dec 2005, 12:52
Geografisk sted: Gudumholm

Indlæg af Malmberg »

Hørt :-)

Lad folk poste hvor de vil, og lad folk svare som de vil. Bare nogen bliver hjulpet til at forbedre og videre udvikle deres øl og brygning.


MVH
Kasper Malmberg
chevydk
Indlæg: 913
Tilmeldt: 5. dec 2005, 12:26
Geografisk sted: 7080, Børkop
Kontakt:

Indlæg af chevydk »

Jeg må bekende at det også er min filosofi, altså bare folk bliver hjulpet så er jeg i principet ligeglad hvordan.
Mvh.

Søren Ladegaard

"A woman drove me to drink and I didn't even have the decency to thank her"
W. C. Fields
Mr. P
Indlæg: 723
Tilmeldt: 14. jun 2006, 12:38
Geografisk sted: Odense

Re: Dobbelt-posting

Indlæg af Mr. P »

Hej Kasper

Dette er vist (bl.a.) møntet på mig, da du har postet det kort tid efter, at du har svaret på nogle spørgsmål, som jeg havde dobbeltpostet.
Jeg var lidt i tvivl om, om jeg skulle dobbeltposte, men da jeg har fået virkelig gode og uddybende svar begge steder, er jeg glad for, at jeg gjorde det. Jeg forstår dog udmærket, at du føler det kan være irriterende at bruge tid på svare, blot for at finde ud af, at der allerede er en, der har svaret et andet sted. Jeg vil derfor fremover bestræbe mig på at huske at tilføje en formulering om, at spørgsmålet er stillet både på haandbryg.dk og haandbrygforum.dk

Til sidst vil jeg blot fortælle dig, at jeg satte stor pris på dit gode og hurtige svar, så din hjælp er værdsat og på ingen måde spildt.


Hilsen Poul
mvh Poul
www.ohbl.dk
Besvar

Tilbage til "links til fora/hjemmesider + Info fra håndbrygforum"