Slange til fadølsanlæg

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Kris T
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. dec 2020, 09:22

Slange til fadølsanlæg

Indlæg af Kris T »

Jeg mangler noget ølslange til et fadølsanlæg.
Det skal være 8mm indv. diameter, og skal gerne kunne samles i en John Guest samling med noget 3/8”, der kommer fra fustagen.
Er der nogen der ved hvilken størrelse jeg skal bruge? Er ikke så skrap på tommer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Ctharth
Indlæg: 79
Tilmeldt: 29. sep 2020, 16:26

Re: Slange til fadølsanlæg

Indlæg af Ctharth »

Er du sikker på den skal være 8mm id, 3/8 er ca 9,5mm det efterlader ikke meget plads, og er der ikke stor sandsynlighed for foaming med så stor en indre diameter?

Eva barriere på 9,5 mm er ca 6 mm indre diameter i keglands variant, den passer perfect i John guest/duo tight 3/8, men er jo 25% mindre k indre diameter. ( men det er jo gummislange ved dog ikke om det kan komme på en 8mm studs)

Mvh
Jesper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kris T
Indlæg: 9
Tilmeldt: 6. dec 2020, 09:22

Re: Slange til fadølsanlæg

Indlæg af Kris T »

Ctharth skrev:Er du sikker på den skal være 8mm id, 3/8 er ca 9,5mm det efterlader ikke meget plads, og er der ikke stor sandsynlighed for foaming med så stor en indre diameter?

Eva barriere på 9,5 mm er ca 6 mm indre diameter i keglands variant, den passer perfect i John guest/duo tight 3/8, men er jo 25% mindre k indre diameter. ( men det er jo gummislange ved dog ikke om det kan komme på en 8mm studs)

Mvh
Jesper


Sent from my iPhone using Tapatalk
De to rustfri rør på fadølskøleren er 8mm. Men det kan godt være et jeg kan varme 3/8 slangen på.
Er i tvivl om 3/8 er for tyk til fadøl. Om det kommer til at skumme.
Køleren køler vandbeholderen ned til 0 grader.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Udstyr"