Pumper til glycol køler

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Pumper til glycol køler

Indlæg af clucking »

Hej,

Jeg har bestilt et par nye Unitanke - en 40 liters og en 80 liters.
Det er planen der skal tilkobles en glycol køler med nedsænkede pumper der bliver styret af inkbirds ITC-308 Wifi.
Men jeg er ret blank på de to pumper - kan nogen bidrage med råd og erfaringer?
Vil akvariepumper kunne bruges? - og hvor kraftige skal de så i givet fald være?
Andre alternativer?

På forhånd tak.

Mvh...Claus.
Fromm
Indlæg: 30
Tilmeldt: 1. mar 2018, 12:59
Geografisk sted: Lystrup

Re: Pumper til glycol køler

Indlæg af Fromm »

Jeg har været glad for mit FTSS sæt til min SSBT Unitank. Jeg overvejer selv at købe en pumpe magen til når jeg får den næste gærtank. Alternativt en Kina kopi
clucking
Indlæg: 166
Tilmeldt: 29. mar 2008, 19:50

Re: Pumper til glycol køler

Indlæg af clucking »

Tak for svar.
Jeg tænker blot at FTSS sættet ikke kan trække noget andet varme end det man kan købe til de pågældende sæt?
Derfor hælder jeg mere til en Inkbird som styring og så en anden pumpe. Varme elementet har jeg styr på.
Fromm skrev:Jeg har været glad for mit FTSS sæt til min SSBT Unitank. Jeg overvejer selv at købe en pumpe magen til når jeg får den næste gærtank. Alternativt en Kina kopi
Fromm
Indlæg: 30
Tilmeldt: 1. mar 2018, 12:59
Geografisk sted: Lystrup

Re: Pumper til glycol køler

Indlæg af Fromm »

clucking skrev:Tak for svar.
Jeg tænker blot at FTSS sættet ikke kan trække noget andet varme end det man kan købe til de pågældende sæt?
Derfor hælder jeg mere til en Inkbird som styring og så en anden pumpe. Varme elementet har jeg styr på.
Fromm skrev:Jeg har været glad for mit FTSS sæt til min SSBT Unitank. Jeg overvejer selv at købe en pumpe magen til når jeg får den næste gærtank. Alternativt en Kina kopi
Det er muligt at købe pumpen fra FTSS sættet alene. Det er også min plan at lave en anden styring end FTSS controlleren næste gang, med en 12V forsyning og relæ.

Der er mange Kina pumper som ligner. Da den er kølet ned og ikke kommer i kontakt med øllen, er je ikke så bekymret for kvaliteten
Besvar

Tilbage til "Udstyr"