Hvordan opbevarer i jeres udstyr

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Mikle
Indlæg: 360
Tilmeldt: 16. jul 2017, 15:09
Geografisk sted: Hørsholm

Hvordan opbevarer i jeres udstyr

Indlæg af Mikle »

Hej bryggere

Jeg har købt hus og skal inden længe i gang med at lave mit bryg rum og så tænker jeg at det skal være sådan at mit udstyr med gryder og det hele skal stå fremme så det er let altid at komme i gang med bryg dagen. Men hvad gør i med udstyret mellem jeres bryg dækker i det over med plastik så det ikke bliver støvet og beskidt eller hvordan gør i?

Mikkel
Ssalminen88
Indlæg: 21
Tilmeldt: 8. nov 2020, 19:06

Re: Hvordan opbevarer i jeres udstyr

Indlæg af Ssalminen88 »

Jeg har mit stående enten i skab eller fremme, det bliver gjort rent dagen inden eller på dagen så skal jeg ikke tænke på at det skal dækkes af osv :)
Brugeravatar
GeheimBrau
Indlæg: 159
Tilmeldt: 2. apr 2017, 10:24
Geografisk sted: 2690 Mosede Strand

Re: Hvordan opbevarer i jeres udstyr

Indlæg af GeheimBrau »

Tillykke med det kommede bryg rum :-)

Jeg har et fragmenteret setup:
- Brygning foregår i køkkenet
- Gæring forgår på gæstebadeværelset via Lindr+SS Brewtech, alternativt KegKing eller et lille køleskab.
- Udstyr opbevares i Harry Potter rummet under trappen (mørkt og tørt), jeg har 3-4 kasser og en undervogn
- Malt opbevares samme sted i forseglede poser eller plastkasser.

Jeg kan nemt rulle alt udstyr og råvarer ud (ingen dørtrin) og ikke mindst så har jeg adgang til malten der hvor jeg vejer den af og kværner den.
Der mangler lige det sidste overblik i form af tydelig mærkning af kasserne, men det er blevet meget nemmere at finde udstyret på bryg- og tappe-dage.
GeheimBrau
/Gert
Besvar

Tilbage til "Udstyr"