Rustfri 5l festfade

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

Hej
Jeg søger rustfrie 5l festfade som er kompatible med de traditionelle.
Jeg har fundet dem i Canada, men der kommer en del omkostninger på i form af fragt og afgifter.
Forhandleren skriver at de er produceret i Tyskland.
Er der nogle af jer rare bryggere der har kendskab til et sted hvor jeg kan erhverve disse i evt. Tyskland?
https://www.ebay.com/itm/5L-Stainless-S ... SwWGFZ4Q4B" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh. Christian Thorup
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Vestv »

Er det denne
https://fass-frisch.com/shop/partyfass- ... -zapfhahn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med denne ventil ?
https://fass-frisch.com/shop/verschlussstopfen-mit-uev/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

Vestv skrev:Er det denne
https://fass-frisch.com/shop/partyfass- ... -zapfhahn/" onclick="window.open(this.href);return false;
Med denne ventil ?
https://fass-frisch.com/shop/verschlussstopfen-mit-uev/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej
Desværre er den ikke udført i rustfri stål som jeg kan se.




Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
Vestv
Indlæg: 98
Tilmeldt: 28. sep 2019, 10:08
Geografisk sted: Ølstykke

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Vestv »

Ikke noget der ser ud til at være nemt at finde finde har søgt både på stahl og edelstahl fass og der er kun growlers mini kegs. Men prisen er cirka den samme som fabriksny 9l cornelius koster på eBay. Er det ikke lidt dyrt for et festfad som nemt kan blive bulet ?
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

Vestv skrev:Ikke noget der ser ud til at være nemt at finde finde har søgt både på stahl og edelstahl fass og der er kun growlers mini kegs. Men prisen er cirka den samme som fabriksny 9l cornelius koster på eBay. Er det ikke lidt dyrt for et festfad som nemt kan blive bulet ?
Jo du har ret i at prisen er høj.
Nogle af grundene til at jeg søger netop denne type er at:
Passer direkte i mine øl maskiner
Ruster ikke og afgiver ikke smag, som jeg har oplevet flere gange ved længere tids opbevaring af øl i festfade
Kan genanvendes et utal af gange

Har allerede Cornelius i stor og lille udgave som fungerer rigtig godt.
Men er bedst til hjemme brug.
Nu gør jeg det at fylde festfade fra Cornelius med modtryksfylder for så at tømme dem inden for kort tid.
Man skal bare hele tiden passe ekstra godt på at de ikke Ruster indvendigt.

Festfade og øl maskine er bare nem at have med som f.eks campingvogn.
Min sidst indkøbte øl maskine er med rigtig kølekompressor som et køleskab.
Kan klart anbefales men desværre står de alm. fade ikke mål med den, kvalitets mæssig.

Hvis jeg ikke finder disse rustfri festfade i eu, overvejer jeg at indkøbe 5l rustfri growler og få den til at være i øl maskine, de findes med næsten samme størrelse som festfadene.
Der bliver noget med anstikkeren der skal arbejdes med.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
hoffer
Indlæg: 7
Tilmeldt: 6. jan 2013, 15:20

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af hoffer »

Er det den her, som hjemmebryggeren.dk har?

https://www.hjemmebryggeren.dk/mini-keg ... less-steel" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

hoffer skrev:Er det den her, som hjemmebryggeren.dk har?

https://www.hjemmebryggeren.dk/mini-keg ... less-steel" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja
Den tænker jeg på at få tilpasset så den kan bruges i stedet for festfad

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

Lige en opdatering på mit projekt rustfri fad.
Som erstatning for festfade har
jeg har købt en 5l growler fra Tyskland, denne growler passer perfekt ned i min øl maskine.
Jeg har boret et hul i låget og monteret en alm festfade bung og anstikker.
Låget på øl maskinen kan lige akkurat lukkes selvom der stadig sidder co2 patron i låget, dette bevirker også at det ikke er nødvendigt at fastgøre anstikkeren yderlig.
Formen på bunden af growleren samt længden på anstikkeren, gør at fadet ikke tømmes 100% vil gætte på 25cl ikke tømmes, så evt gær rester bliver.
For mig er dette setup med rustfri fade og en øl maskine med termostat styret kompressor ideelt til camping og ligende. BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
MaxRasmussen
Indlæg: 56
Tilmeldt: 17. sep 2018, 08:32
Geografisk sted: 2690 karlslunde

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af MaxRasmussen »

Thorup skrev:Lige en opdatering på mit projekt rustfri fad.
Som erstatning for festfade har
jeg har købt en 5l growler fra Tyskland, denne growler passer perfekt ned i min øl maskine.
Jeg har boret et hul i låget og monteret en alm festfade bung og anstikker.
Låget på øl maskinen kan lige akkurat lukkes selvom der stadig sidder co2 patron i låget, dette bevirker også at det ikke er nødvendigt at fastgøre anstikkeren yderlig.
Formen på bunden af growleren samt længden på anstikkeren, gør at fadet ikke tømmes 100% vil gætte på 25cl ikke tømmes, så evt gær rester bliver.
For mig er dette setup med rustfri fade og en øl maskine med termostat styret kompressor ideelt til camping og ligende. BilledeBilledeBilledeBilledeBillede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Det ser dæleme godt ud :)
Hvor har du købt fadet og din øl maskine?
Mvh Max
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

Fadet eller growler som den også kaldes er indkøbt på ebay.de pris for 1stk Ca 350 med fragt.
Øl maskinen er en klarstein med kompressor, også købt på ebay.de til Ca 950 kr med fragt.
Den er købt privat, men ubrugt.
normal prisen ligger omkring 1600-1800kr mener jeg.
Der findes også noget billigere alternativer til øl maskiner, f.eks beer maxx 2 men her er der ikke kompressor der køler men derimod thermo elektrisk køling.
Man får langt bedre maskine når den er udstyret med kompressor grundet køle effekten, og er også uafhængig af udenoms temperatur.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
Brugeravatar
Thorup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:20
Geografisk sted: 7100 Vejle

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af Thorup »

. BilledeBilledeBillede

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Mvh. Christian Thorup
MaxRasmussen
Indlæg: 56
Tilmeldt: 17. sep 2018, 08:32
Geografisk sted: 2690 karlslunde

Re: Rustfri 5l festfade

Indlæg af MaxRasmussen »

Thorup skrev:Fadet eller growler som den også kaldes er indkøbt på ebay.de pris for 1stk Ca 350 med fragt.
Øl maskinen er en klarstein med kompressor, også købt på ebay.de til Ca 950 kr med fragt.
Den er købt privat, men ubrugt.
normal prisen ligger omkring 1600-1800kr mener jeg.
Der findes også noget billigere alternativer til øl maskiner, f.eks beer maxx 2 men her er der ikke kompressor der køler men derimod thermo elektrisk køling.
Man får langt bedre maskine når den er udstyret med kompressor grundet køle effekten, og er også uafhængig af udenoms temperatur.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Super tusind tak.
Jeg overvejer at ryge på sådan en i stedet for Cornelius fade.
Det er noget mere håndgribeligt.
Besvar

Tilbage til "Udstyr"