Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Alt i udstyr, flasker, Keg´s, osv.
Besvar
mikek
Indlæg: 47
Tilmeldt: 3. mar 2014, 19:10
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af mikek »

Hej,

Jeg var så heldig at få en Mark's Keg washer af konen for et par dage siden, og skulle til at prøve den da jeg kom til at kigge nærmere på mærkaten på den:

Billede

Der står jo tydeligt 120 VAC - men den har også et CE mærke og et fabriks monteret schuko stik på så nu er jeg lidt forvirret ? - Den er købt i Sverige som en 230V's model.

Er der nogle der ved hvordan det hænger sammen, og om jeg kan/må sætte den i stikkontakten her i Danmark?

^__^
Mike
mikek
Indlæg: 47
Tilmeldt: 3. mar 2014, 19:10
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af mikek »

Hmm... ved nærmere eftersyn så er det da vist ikke et CE mærker men et "China Export" mærke.... der er vist nogle der er blevet snydt....

æv....
mikek
Indlæg: 47
Tilmeldt: 3. mar 2014, 19:10
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af mikek »

Nu har jeg fået en mail fra Mark der er producenten, han siger at han må have skrevet forkert på labelen, men den skulle være sikker nok at bruge på 230V - Er der andre der har sådan en vaskemaskine? hvad står der på jeres pumper?

^__^
Mike
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af dosser »

At det er kinavare er nok noget vi må finde os i fremover, da det er de eneste der kan producere til de priser vi vil give for tingene LoL

Men jeg har en magen til, der står den er lavet hos: Foshan Haike Appliance
1320L/h submersible pump
220-240v 50 Hz V AC

Og CE mærket er magen til dit, den virker fint så måske din kun er til 110v, der er kun måde at afprøve det på, sæt den til at rense i lang tid og se om den brænder sammen, og da sælger har sagt god for den, må han jo tage den tilbage hvis ikke den virker til 220v
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Truntebryg
Indlæg: 5319
Tilmeldt: 15. nov 2008, 09:30

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af Truntebryg »

Altså hvis en 120V mortor får 230V så vil den nok lyde lidt over hysterisk.

Prøv den - knurre den nogenlunde normalt og bliver den ikke overvarm så er den OK
mikek
Indlæg: 47
Tilmeldt: 3. mar 2014, 19:10
Geografisk sted: Syd for Aalborg

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af mikek »

Truntebryg skrev:Altså hvis en 120V mortor får 230V så vil den nok lyde lidt over hysterisk.

Prøv den - knurre den nogenlunde normalt og bliver den ikke overvarm så er den OK
Tak for inputtet, jeg tror dens omdrejninger er styret af frekvensen, altså de 50 Hz, og pumpen skal være neddykket i væske under brug, så det er lidt svært at sige noget definitivt om temperaturen - men den svenske webbutik bytter pumpen de mener det er en 120V model, de har sendt en ny i dag - så alt ser ud til at ende godt :)
dosser skrev:At det er kinavare er nok noget vi må finde os i fremover, da det er de eneste der kan producere til de priser vi vil give for tingene LoL
Du har en pointe, men det jeg mente med snydt var mest at butikken skriver at det er en CE godkendt pumpe, men at det var et China eksport mærke der var på den :) Webbutikken siger at China Export vist er en hoax, det vil jeg helst ikke gøre mig for klog på... men ser frem med nysgerrighed på hvordan mærket ser ud på den nye pumpe.

^__^
Mike
Brugeravatar
dosser
Indlæg: 599
Tilmeldt: 10. nov 2010, 12:46
Geografisk sted: Løgumkloster
Kontakt:

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af dosser »

Har aldrig hørt om et china export mærke, det du viser er et ce mærke, og ja, kineserne sælger/fabrikere kopivare med det på, det bliver det ikke mere lovligt af.

Men nogle enkelte ting er godkendte og ce mærket til export men vi dødelige har ikke en kinamands chance for at vide hvad der er hvad.
BAGER BRYG
Brygges i det gamle bageri og nydes i "BAGERIET" i Øster Højst.
Det er opbygget på fuldstændigt egoistiske tanker, kun med øje for personlig nydelse
Brugeravatar
Michal
Indlæg: 330
Tilmeldt: 22. jul 2014, 11:17
Geografisk sted: Vejen - Sydjylland

Re: Mark's Keg washer 120 vs 240 V

Indlæg af Michal »

En anden detalje ang. CE mærket er at personen der skriver under på certifikatet (fra producentens side) skal være bosidende i EU, ellers er det ikke gyldigt - gad vide hvor mange af dem der rent faktisk gør det?

Når det er sagt, så er der vel heller ikke en masse kontrol med de europæiske CE mærker? Det er jo i bund og grund bare producenten der selv skriver under på at skidtet er produceret og designet efter gældende lov og standarder - eller er jeg helt galt afmarcheret?

Jo, det er frekvensen der styrer hadtigheden p fn AC motor, men hvis ikke motoren er viklet til 230V vil den lyde mærkeligt.
Udstyr:
2 x Nimbus 29 el-gryder
2 x modstrøms køler
2 x cirkulations pumper
Besvar

Tilbage til "Udstyr"